Sænkning af kompro.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

Sænkning af kompro.

#1 Indlæg af RG »

Kan man evt. bruge to toppakninger uden mellemlægningsplade ?

Hvor får man lavet en mellemlægningsplade??? og i hvilke tykkelser kan man typisk få dem i?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Sænkning af kompro.

#2 Indlæg af HenrikGM »

RG skrev:Kan man evt. bruge to toppakninger uden mellemlægningsplade ?

Hvor får man lavet en mellemlægningsplade??? og i hvilke tykkelser kan man typisk få dem i?


Ja, det kan man godt, men ikke ved rigtigt høje tryk.

Hvad er komp nu?

Alle maskinfabrikker kan lave sådan en plade. Alle de tykkelser du kunne tænke dig. Har set dem lavet helt op til 25mm tykke....!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#3 Indlæg af RG »

Den er 9,5:1
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

9,5:1 er ikke helt galt ift. til trykladning, med de moderne motorstyringer du kan få i dag. Jeg lader 1 bar i forholdet 9:1 uden problemer.
Vh. Anders
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#5 Indlæg af RG »

Det er en daihatsu 1.6. Vil bare være sikker på det holder og ikke banker, det enste styring jeg skal have er med mf2. Og nu jeg alligevel skiller den for at lave undersmøring kan jeg lige så godt sænke kompro med det samme.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

Men hvis du sænker kompressionen så sænker du også effektiviteten. Hvis valget står mellem 170 hk på 9,5:1 og 0,6 bar, vs. 170 hk på 7,5:1 og f.eks. 1 bar (rent tænkte tal - måske skæve - men pointen er mere eller mindre den samme), så ville jeg vælge den høje kompression.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#7 Indlæg af ae86 »

RG skrev:Det er en daihatsu 1.6. Vil bare være sikker på det holder og ikke banker, det enste styring jeg skal have er med mf2. Og nu jeg alligevel skiller den for at lave undersmøring kan jeg lige så godt sænke kompro med det samme.


Den daihatsu 1.6'er motor er ikke en toyota 4age'er i forklædning ??

Hvis den er så har du mulighed for at købe nogle udemærket 4agZe stempler rimeligt billigt til den, Z'et står for at den er trykladet med kompressor ab fabrik, og det er den måde toyota har sænket kompressionen på på 4ag'eren

stemplerne findes i 2 versioner og begge typer er "squeeze cast"

Hvis du har tænkt dig at lave undersmøring var det måske nemmere at få fat i en 4agz'er da den er født med undersmøring og gZe stemplerne
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#8 Indlæg af RG »

Vil da lige prøve og undersøge om jeg kan bruge de stempler, det er jo nok den bedste løsning...
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

ae86 skrev:
RG skrev:Det er en daihatsu 1.6. Vil bare være sikker på det holder og ikke banker, det enste styring jeg skal have er med mf2. Og nu jeg alligevel skiller den for at lave undersmøring kan jeg lige så godt sænke kompro med det samme.


Den daihatsu 1.6'er motor er ikke en toyota 4age'er i forklædning ??

Hvis den er så har du mulighed for at købe nogle udemærket 4agZe stempler rimeligt billigt til den, Z'et står for at den er trykladet med kompressor ab fabrik, og det er den måde toyota har sænket kompressionen på på 4ag'eren

stemplerne findes i 2 versioner og begge typer er "squeeze cast"

Hvis du har tænkt dig at lave undersmøring var det måske nemmere at få fat i en 4agz'er da den er født med undersmøring og gZe stemplerne


AE86 husk at fortælle den agze med lav kompression IKKE er undersmurt, altså 145 hk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#10 Indlæg af tonnilerche »

der er intet ens ved de daihatsu 1.6 HD-E blok og 4age/4agze.

daihatsu'en er alu-blok med alu topstykke.

toyota'en er støbejernsblok.

motorophæng er lidt anderledes og der sidder et ekstra motorophæng foran på motoren ( udstødningssiden afaik ) på toyota'en.

topstykker passer ikke over, da olie og vandkanaler er anderledes.


RG:


synes du ska holde dig til lavt tryk og høj kompression.. det vil også holde den som en rarere hverdagsbil, da du så ikke ska downshifte for at lave en overhaling fx ( en charade med 1.6 motor har jo dejligt meget bundtræk ).
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Besvar