Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jun 2007, 19:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
Indlæg: 99
Kan man evt. bruge to toppakninger uden mellemlægningsplade ?

Hvor får man lavet en mellemlægningsplade??? og i hvilke tykkelser kan man typisk få dem i?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2007, 19:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
RG skrev:
Kan man evt. bruge to toppakninger uden mellemlægningsplade ?

Hvor får man lavet en mellemlægningsplade??? og i hvilke tykkelser kan man typisk få dem i?


Ja, det kan man godt, men ikke ved rigtigt høje tryk.

Hvad er komp nu?

Alle maskinfabrikker kan lave sådan en plade. Alle de tykkelser du kunne tænke dig. Har set dem lavet helt op til 25mm tykke....!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 21:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
Indlæg: 99
Den er 9,5:1


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 22:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
9,5:1 er ikke helt galt ift. til trykladning, med de moderne motorstyringer du kan få i dag. Jeg lader 1 bar i forholdet 9:1 uden problemer.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 13:11 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
Indlæg: 99
Det er en daihatsu 1.6. Vil bare være sikker på det holder og ikke banker, det enste styring jeg skal have er med mf2. Og nu jeg alligevel skiller den for at lave undersmøring kan jeg lige så godt sænke kompro med det samme.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 13:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Men hvis du sænker kompressionen så sænker du også effektiviteten. Hvis valget står mellem 170 hk på 9,5:1 og 0,6 bar, vs. 170 hk på 7,5:1 og f.eks. 1 bar (rent tænkte tal - måske skæve - men pointen er mere eller mindre den samme), så ville jeg vælge den høje kompression.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 15:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
RG skrev:
Det er en daihatsu 1.6. Vil bare være sikker på det holder og ikke banker, det enste styring jeg skal have er med mf2. Og nu jeg alligevel skiller den for at lave undersmøring kan jeg lige så godt sænke kompro med det samme.


Den daihatsu 1.6'er motor er ikke en toyota 4age'er i forklædning ??

Hvis den er så har du mulighed for at købe nogle udemærket 4agZe stempler rimeligt billigt til den, Z'et står for at den er trykladet med kompressor ab fabrik, og det er den måde toyota har sænket kompressionen på på 4ag'eren

stemplerne findes i 2 versioner og begge typer er "squeeze cast"

Hvis du har tænkt dig at lave undersmøring var det måske nemmere at få fat i en 4agz'er da den er født med undersmøring og gZe stemplerne


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2007, 16:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
Indlæg: 99
Vil da lige prøve og undersøge om jeg kan bruge de stempler, det er jo nok den bedste løsning...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2007, 22:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
ae86 skrev:
RG skrev:
Det er en daihatsu 1.6. Vil bare være sikker på det holder og ikke banker, det enste styring jeg skal have er med mf2. Og nu jeg alligevel skiller den for at lave undersmøring kan jeg lige så godt sænke kompro med det samme.


Den daihatsu 1.6'er motor er ikke en toyota 4age'er i forklædning ??

Hvis den er så har du mulighed for at købe nogle udemærket 4agZe stempler rimeligt billigt til den, Z'et står for at den er trykladet med kompressor ab fabrik, og det er den måde toyota har sænket kompressionen på på 4ag'eren

stemplerne findes i 2 versioner og begge typer er "squeeze cast"

Hvis du har tænkt dig at lave undersmøring var det måske nemmere at få fat i en 4agz'er da den er født med undersmøring og gZe stemplerne


AE86 husk at fortælle den agze med lav kompression IKKE er undersmurt, altså 145 hk.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 17 jun 2007, 11:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
der er intet ens ved de daihatsu 1.6 HD-E blok og 4age/4agze.

daihatsu'en er alu-blok med alu topstykke.

toyota'en er støbejernsblok.

motorophæng er lidt anderledes og der sidder et ekstra motorophæng foran på motoren ( udstødningssiden afaik ) på toyota'en.

topstykker passer ikke over, da olie og vandkanaler er anderledes.


RG:


synes du ska holde dig til lavt tryk og høj kompression.. det vil også holde den som en rarere hverdagsbil, da du så ikke ska downshifte for at lave en overhaling fx ( en charade med 1.6 motor har jo dejligt meget bundtræk ).

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team