Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Kan man evt. bruge to toppakninger uden mellemlægningsplade ?

Hvor får man lavet en mellemlægningsplade??? og i hvilke tykkelser kan man typisk få dem i?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

RG skrev:
Kan man evt. bruge to toppakninger uden mellemlægningsplade ?

Hvor får man lavet en mellemlægningsplade??? og i hvilke tykkelser kan man typisk få dem i?

Ja, det kan man godt, men ikke ved rigtigt høje tryk.

Hvad er komp nu?

Alle maskinfabrikker kan lave sådan en plade. Alle de tykkelser du kunne tænke dig. Har set dem lavet helt op til 25mm tykke....!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

Den er 9,5:1

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
9,5:1 er ikke helt galt ift. til trykladning, med de moderne motorstyringer du kan få i dag. Jeg lader 1 bar i forholdet 9:1 uden problemer.

Titel:
Junior Medlem

Det er en daihatsu 1.6. Vil bare være sikker på det holder og ikke banker, det enste styring jeg skal have er med mf2. Og nu jeg alligevel skiller den for at lave undersmøring kan jeg lige så godt sænke kompro med det samme.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Men hvis du sænker kompressionen så sænker du også effektiviteten. Hvis valget står mellem 170 hk på 9,5:1 og 0,6 bar, vs. 170 hk på 7,5:1 og f.eks. 1 bar (rent tænkte tal - måske skæve - men pointen er mere eller mindre den samme), så ville jeg vælge den høje kompression.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

RG skrev:
Det er en daihatsu 1.6. Vil bare være sikker på det holder og ikke banker, det enste styring jeg skal have er med mf2. Og nu jeg alligevel skiller den for at lave undersmøring kan jeg lige så godt sænke kompro med det samme.

Den daihatsu 1.6'er motor er ikke en toyota 4age'er i forklædning ??

Hvis den er så har du mulighed for at købe nogle udemærket 4agZe stempler rimeligt billigt til den, Z'et står for at den er trykladet med kompressor ab fabrik, og det er den måde toyota har sænket kompressionen på på 4ag'eren

stemplerne findes i 2 versioner og begge typer er "squeeze cast"

Hvis du har tænkt dig at lave undersmøring var det måske nemmere at få fat i en 4agz'er da den er født med undersmøring og gZe stemplerne

Titel:
Junior Medlem

Vil da lige prøve og undersøge om jeg kan bruge de stempler, det er jo nok den bedste løsning...

Titel:
Mester Medlem

ae86 skrev:
RG skrev:

Den daihatsu 1.6'er motor er ikke en toyota 4age'er i forklædning ??

Hvis den er så har du mulighed for at købe nogle udemærket 4agZe stempler rimeligt billigt til den, Z'et står for at den er trykladet med kompressor ab fabrik, og det er den måde toyota har sænket kompressionen på på 4ag'eren

stemplerne findes i 2 versioner og begge typer er "squeeze cast"

Hvis du har tænkt dig at lave undersmøring var det måske nemmere at få fat i en 4agz'er da den er født med undersmøring og gZe stemplerne

AE86 husk at fortælle den agze med lav kompression IKKE er undersmurt, altså 145 hk.

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

der er intet ens ved de daihatsu 1.6 HD-E blok og 4age/4agze.

daihatsu'en er alu-blok med alu topstykke.

toyota'en er støbejernsblok.

motorophæng er lidt anderledes og der sidder et ekstra motorophæng foran på motoren ( udstødningssiden afaik ) på toyota'en.

topstykker passer ikke over, da olie og vandkanaler er anderledes.

RG:

synes du ska holde dig til lavt tryk og høj kompression.. det vil også holde den som en rarere hverdagsbil, da du så ikke ska downshifte for at lave en overhaling fx ( en charade med 1.6 motor har jo dejligt meget bundtræk ).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time