Envejsventil til mapsensor, hvor kan sådan en købes?
Redaktør: Moderatorer
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Envejsventil til mapsensor, hvor kan sådan en købes?
Hejsa.
Er på jagt efter en envejsventil man kan sætte mellem monifolden og den originale mapsensor.
Den skulle virke på den måde at nå der kommer tryk imanifolden åbner ventilen således at sensoren ikke ser overtryk.
Nogen der ved hvor jeg kan få fat i sådan en?????
Mvh Jonas
Er på jagt efter en envejsventil man kan sætte mellem monifolden og den originale mapsensor.
Den skulle virke på den måde at nå der kommer tryk imanifolden åbner ventilen således at sensoren ikke ser overtryk.
Nogen der ved hvor jeg kan få fat i sådan en?????
Mvh Jonas
Senest rettet af seicento 07 jun 2007, 21:57, rettet i alt 1 gang.
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
duckstar skrev:Jeg giver dig som sagt besked via mail når jeg lige har tjekket hvad for en det er jeg bruger..
Du kan dog også prøve at sætte en zenerdiode ind mellem signalledningen og stel, se min tråd om det her i forumet.
Hejsa.
Snakkede med Per fra scantune tidligere i dag.
Han sagde at den zenerdiode ikke kunne bruges på min bil.
Map sensoren skulle give 0 volt når den "ser" overtryk.
Ja, så skulle man lukke spændingen ud på stel, lige inden mapsensoren ville gå i 0.
Mvh Jonas
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Det er også meningen... dioden skal være på f.eks. 4,7 eller 4,75 volt - alt derover anser motorstyringen, på min ihvertfald, som fejl på MAP sensoren. Med zenerdioden vil du så få motorstyringen til at "se" max. 4,7 volt. Det vil så også begrænse brændstoffet dertil, men det den mangler vil du jo nok give den med tilskud....
Det er sådan jeg har forstået det.
Det er sådan jeg har forstået det.
Vh. Anders
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
duckstar skrev:Det er også meningen... dioden skal være på f.eks. 4,7 eller 4,75 volt - alt derover anser motorstyringen, på min ihvertfald, som fejl på MAP sensoren. Med zenerdioden vil du så få motorstyringen til at "se" max. 4,7 volt. Det vil så også begrænse brændstoffet dertil, men det den mangler vil du jo nok give den med tilskud....
Det er sådan jeg har forstået det.
Så er vi helt enige.
Jeg ved bare ikke hvor mange volt den diode jeg skal bruge skal være på???
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
duckstar skrev:Sandsynligheden for at det er en sammenbygget tryk/lufttemperaturføler er næsten 100% og dermed magen til min rent funktionelt. Hvor mange ledninger er der i stikket på den... 3 eller 4?
Din sensor hedder: 71732447
http://91.92.0.122:7080/navi?MOD_COD=188&COUNTRY=007&GRP_COD=102&CAT_COD=1N&PART_COD=46556152&SBMK=F&PART=1&CLICHE=1563&PART_SEQ=A&DRIVE=S&SGRP_COD=55&MAKE=F&SGS_COD=1&COMM_MODEL=FPUN&CPDNUM=2&ALL_FIG=0&LANGUAGE=9&PREVIOUS_KEY=COMPLEXPARTDRAWDATA&ALL_LIST_PART=1&SB_CODE=-1&KEY=COMPLEXPARTDRAWDATA&SEARCH_TYPE=codpart&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=0&GUI_LANG=9
Min hedder: 71718678
http://91.92.0.122:7080/navi?MOD_COD=187&DRW_NUM=1&COUNTRY=007&GRP_COD=102&CAT_COD=1E&PART_COD=46552970&SBMK=F&PART=1&CLICHE=1422&PART_SEQ=A&DRIVE=S&SGRP_COD=55&MAKE=F&SGS_COD=1&COMM_MODEL=SEI&CPDNUM=2&ALL_FIG=2&LANGUAGE=9&PREVIOUS_KEY=COMPLEXPARTDRAWDATA&ALL_LIST_PART=1&SB_CODE=-1&KEY=COMPLEXPARTDRAWDATA&SEARCH_TYPE=descpart&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=0&GUI_LANG=9
Men om de er samme data, ved jeg jo så ikke en dyt om...