Envejsventil til mapsensor, hvor kan sådan en købes?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
seicento
Junior Medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31

Envejsventil til mapsensor, hvor kan sådan en købes?

#1 Indlæg af seicento »

Hejsa.

Er på jagt efter en envejsventil man kan sætte mellem monifolden og den originale mapsensor.
Den skulle virke på den måde at nå der kommer tryk imanifolden åbner ventilen således at sensoren ikke ser overtryk.

Nogen der ved hvor jeg kan få fat i sådan en?????

Mvh Jonas
Senest rettet af seicento 07 jun 2007, 21:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#2 Indlæg af duckstar »

Jeg giver dig som sagt besked via mail når jeg lige har tjekket hvad for en det er jeg bruger..

Du kan dog også prøve at sætte en zenerdiode ind mellem signalledningen og stel, se min tråd om det her i forumet.
Vh. Anders
seicento
Junior Medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31

#3 Indlæg af seicento »

duckstar skrev:Jeg giver dig som sagt besked via mail når jeg lige har tjekket hvad for en det er jeg bruger..

Du kan dog også prøve at sætte en zenerdiode ind mellem signalledningen og stel, se min tråd om det her i forumet.


Hejsa.

Snakkede med Per fra scantune tidligere i dag.
Han sagde at den zenerdiode ikke kunne bruges på min bil.
Map sensoren skulle give 0 volt når den "ser" overtryk.

Ja, så skulle man lukke spændingen ud på stel, lige inden mapsensoren ville gå i 0.

Mvh Jonas
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

Det er også meningen... dioden skal være på f.eks. 4,7 eller 4,75 volt - alt derover anser motorstyringen, på min ihvertfald, som fejl på MAP sensoren. Med zenerdioden vil du så få motorstyringen til at "se" max. 4,7 volt. Det vil så også begrænse brændstoffet dertil, men det den mangler vil du jo nok give den med tilskud....

Det er sådan jeg har forstået det.
Vh. Anders
seicento
Junior Medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31

#5 Indlæg af seicento »

duckstar skrev:Det er også meningen... dioden skal være på f.eks. 4,7 eller 4,75 volt - alt derover anser motorstyringen, på min ihvertfald, som fejl på MAP sensoren. Med zenerdioden vil du så få motorstyringen til at "se" max. 4,7 volt. Det vil så også begrænse brændstoffet dertil, men det den mangler vil du jo nok give den med tilskud....

Det er sådan jeg har forstået det.

Så er vi helt enige.
Jeg ved bare ikke hvor mange volt den diode jeg skal bruge skal være på???
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

Det er lidt "trail and error". Du skal i princippet så tæt på som muligt som der hvor din kPa er på 100. Jeg har en graf der viser det for min MAP sensor, og gad vide om din ikke er magen til..
Vh. Anders
seicento
Junior Medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31

#7 Indlæg af seicento »

duckstar skrev:Det er lidt "trail and error". Du skal i princippet så tæt på som muligt som der hvor din kPa er på 100. Jeg har en graf der viser det for min MAP sensor, og gad vide om din ikke er magen til..


Kan ikke lige fidne et nummer på min sensor på eper.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#8 Indlæg af duckstar »

Sandsynligheden for at det er en sammenbygget tryk/lufttemperaturføler er næsten 100% og dermed magen til min rent funktionelt. Hvor mange ledninger er der i stikket på den... 3 eller 4?
Vh. Anders
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#10 Indlæg af duckstar »

det er samme princip
Vh. Anders
Besvar