Danmarks vildeste 4agte ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Danmarks vildeste 4agte ?

#1 Indlæg af K-FINN »

Søren med den hvide corolla AE92 fik den rullet hos NATMEKANIKKEREN, efter de sidste modificeringer, den lavede 559,9 hk 520nm ved 2,1 bar, stadig med SUper T70 turbo fra www.turbomotor.dk...
Det er nok også grænsen med de orginale plejlstangs bolte..
Krumptap er dog stadig den orginale, men tror ikke det er der den giver op..
Så 600 hk burde kunne lade sig gøre, så der skal nok nogle bedre plejlstangs bolte i, og så 2,7 bar, det er set før, så det burde denne motor også kunne klare :tooth:
Ret flot af en 1.6L
Det lille dyk den laver inden max hk, er fordi den lige rammer overboost..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Imponerende topeffekt 8)

Øøh udskiftning af plejlstangsbolte pgaf en forøgelse af trykket
hvorfor det :?:

Som jeg husker det er belastningen på boltene størst når stemplet vender i ød, og belastningen er omdrejnings bestemt, ikke tryk bestemt.

Men det kan jo selfølgelig være at en forøgelse af ladetrykket gør at det kan betale sig at maks. omdrejnings tallet hæves.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Ja det tror jeg du har ret i, tror bare han sover bedre når de er skiftet, lår ladetrykket bliver skruet op...
Den skal nok og have lidt flere rpm, hvis kurven stadig stiger....
Den ramte jo lige overboost så lidt svært at vudere om kurven ville have steget indstil den ramte rpm begrændser....
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#4 Indlæg af JPP »

Findes der tilgængelige data på:

Bore/Stroke
Ventilstørrelser ind/ud
Knastprofiler
Info/billeder vedr. udstødningsmanifold?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

JakobM skrev:Findes der tilgængelige data på:

Bore/Stroke
Ventilstørrelser ind/ud
Knastprofiler
Info/billeder vedr. udstødningsmanifold?


Den er ikke boret, standard blok, 1,6 L
Ventiler er standard..
Knaster er 272/272 fra TODA
Udstødningsmanifol er ret specilet, 4 rør direkte(ingen bøjninger) ud i turbo ..
Får lige taget et par billeder...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#6 Indlæg af JPP »

Ok, nogen der kender størrelsen på indsugningsventilerne standard?

Manifolden: Snakker vi 2+3 lige ud i turbo og 1+4 skrå ind fra siden eller hvordan? Findes der billeder?
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#7 Indlæg af JPP »

Ahh så ikke lige du vil få taget et par billeder af manifolden - lækkert :D
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#8 Indlæg af CABRST »

ja et par billeder vil være 8)
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Skal dog lige siges at topstykket er modificeret(STAGE2)..
Så efter DHB så får den nok STAGE3 topstykke og så noget tryk, og jagten på de 600+ går ind... :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#10 Indlæg af grydesvamp »

vildt at der kan den motor kan presses så meget.. men et par billeder ville være godt..
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar