Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 apr 2007, 22:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Søren med den hvide corolla AE92 fik den rullet hos NATMEKANIKKEREN, efter de sidste modificeringer, den lavede 559,9 hk 520nm ved 2,1 bar, stadig med SUper T70 turbo fra www.turbomotor.dk...
Det er nok også grænsen med de orginale plejlstangs bolte..
Krumptap er dog stadig den orginale, men tror ikke det er der den giver op..
Så 600 hk burde kunne lade sig gøre, så der skal nok nogle bedre plejlstangs bolte i, og så 2,7 bar, det er set før, så det burde denne motor også kunne klare :tooth:
Ret flot af en 1.6L
Det lille dyk den laver inden max hk, er fordi den lige rammer overboost..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2007, 07:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Imponerende topeffekt 8)

Øøh udskiftning af plejlstangsbolte pgaf en forøgelse af trykket
hvorfor det :?:

Som jeg husker det er belastningen på boltene størst når stemplet vender i ød, og belastningen er omdrejnings bestemt, ikke tryk bestemt.

Men det kan jo selfølgelig være at en forøgelse af ladetrykket gør at det kan betale sig at maks. omdrejnings tallet hæves.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2007, 08:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja det tror jeg du har ret i, tror bare han sover bedre når de er skiftet, lår ladetrykket bliver skruet op...
Den skal nok og have lidt flere rpm, hvis kurven stadig stiger....
Den ramte jo lige overboost så lidt svært at vudere om kurven ville have steget indstil den ramte rpm begrændser....

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2007, 15:02 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Findes der tilgængelige data på:

Bore/Stroke
Ventilstørrelser ind/ud
Knastprofiler
Info/billeder vedr. udstødningsmanifold?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2007, 17:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
JakobM skrev:
Findes der tilgængelige data på:

Bore/Stroke
Ventilstørrelser ind/ud
Knastprofiler
Info/billeder vedr. udstødningsmanifold?


Den er ikke boret, standard blok, 1,6 L
Ventiler er standard..
Knaster er 272/272 fra TODA
Udstødningsmanifol er ret specilet, 4 rør direkte(ingen bøjninger) ud i turbo ..
Får lige taget et par billeder...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2007, 17:17 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ok, nogen der kender størrelsen på indsugningsventilerne standard?

Manifolden: Snakker vi 2+3 lige ud i turbo og 1+4 skrå ind fra siden eller hvordan? Findes der billeder?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2007, 18:03 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ahh så ikke lige du vil få taget et par billeder af manifolden - lækkert :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2007, 19:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 183
Geografisk sted: Vest Sjælland
ja et par billeder vil være 8)

_________________
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2007, 15:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Skal dog lige siges at topstykket er modificeret(STAGE2)..
Så efter DHB så får den nok STAGE3 topstykke og så noget tryk, og jagten på de 600+ går ind... :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2007, 19:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
vildt at der kan den motor kan presses så meget.. men et par billeder ville være godt..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team