Dysser til undersmøring...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Rødgaard
Indlæg: 13
Tilmeldt: 08 jun 2006, 18:38

Dysser til undersmøring...

#1 Indlæg af Rødgaard »

Hey
Er der nogen der ved hvordan det er nemmest at lave undersmøring på en vw golf II gti 8v med pf motor??

Har overvejet at gøre det ligesom ham her http://www.bomben1.dk/galleri/10_nov2005%20001.jpg
Men nogen der ved hvor man køber sådan nogle dysser??
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#2 Indlæg af JBO »

For mig ligner de dyser, dem der sidder i en co2 svejser og de koster ikke alverden 10 kr pr stk.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#4 Indlæg af Wildert »

Hvorfor ikke bare hitte en 16V-blok og 8V-delen i? Den er født med det...
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Det vil jeg give dig helt ret i. Ved toyota også køre med trykventil og de tager trykket fra hovedlinien i blokken...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

klyfax skrev:
HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Det vil jeg give dig helt ret i. Ved toyota også køre med trykventil og de tager trykket fra hovedlinien i blokken...


Det samme med 16V'eren...
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
CorsaGSI
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 22 nov 2006, 00:00
Geografisk sted: København

#7 Indlæg af CorsaGSI »

HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Har du læst den tekst, der er på selvsamme side???

Citat: "Den indbyggede ventil åbner ved 2,2 bar."

Mvh.
Rødgaard
Indlæg: 13
Tilmeldt: 08 jun 2006, 18:38

#8 Indlæg af Rødgaard »

Vil helst gerne beholde pf blokken, da det er meningen den skal kunne synes med den... Og har også nogle dysser fra en G60 ( er de samme som 16v) men de skal sidde ind i hoved kanalen, og der er ikke nogen anlægsflade på pf blokken til at skrue dem fast i...

Jo kan egentlig godt se de ligner dem fra en co2 svejser, men der skal nemli` være den tryk ventil, og det er der ikke i dem...
Nielsen
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24 jul 2006, 20:49
Geografisk sted: Als

#9 Indlæg af Nielsen »

CorsaGSI skrev:
HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Har du læst den tekst, der er på selvsamme side???

Citat: "Den indbyggede ventil åbner ved 2,2 bar."

Mvh.
Ja manden er ikke en amartør :wink:
Nielsen
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24 jul 2006, 20:49
Geografisk sted: Als

#10 Indlæg af Nielsen »

Rødgaard skrev: og det er der ikke i dem...
Jo der er :!: :roll: ...
Besvar