Dysser til undersmøring...
Redaktør: Moderatorer
-
Rødgaard
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 08 jun 2006, 18:38
Dysser til undersmøring...
Hey
Er der nogen der ved hvordan det er nemmest at lave undersmøring på en vw golf II gti 8v med pf motor??
Har overvejet at gøre det ligesom ham her http://www.bomben1.dk/galleri/10_nov2005%20001.jpg
Men nogen der ved hvor man køber sådan nogle dysser??
Er der nogen der ved hvordan det er nemmest at lave undersmøring på en vw golf II gti 8v med pf motor??
Har overvejet at gøre det ligesom ham her http://www.bomben1.dk/galleri/10_nov2005%20001.jpg
Men nogen der ved hvor man køber sådan nogle dysser??
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...
Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....
Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.
Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....
Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...
Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....
Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.
Det vil jeg give dig helt ret i. Ved toyota også køre med trykventil og de tager trykket fra hovedlinien i blokken...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
klyfax skrev:HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...
Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....
Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.
Det vil jeg give dig helt ret i. Ved toyota også køre med trykventil og de tager trykket fra hovedlinien i blokken...
Det samme med 16V'eren...
-
CorsaGSI
- Junior Medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 22 nov 2006, 00:00
- Geografisk sted: København
HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...
Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....
Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.
Har du læst den tekst, der er på selvsamme side???
Citat: "Den indbyggede ventil åbner ved 2,2 bar."
Mvh.
-
Rødgaard
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 08 jun 2006, 18:38
Vil helst gerne beholde pf blokken, da det er meningen den skal kunne synes med den... Og har også nogle dysser fra en G60 ( er de samme som 16v) men de skal sidde ind i hoved kanalen, og der er ikke nogen anlægsflade på pf blokken til at skrue dem fast i...
Jo kan egentlig godt se de ligner dem fra en co2 svejser, men der skal nemli` være den tryk ventil, og det er der ikke i dem...
Jo kan egentlig godt se de ligner dem fra en co2 svejser, men der skal nemli` være den tryk ventil, og det er der ikke i dem...
-
Nielsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 24 jul 2006, 20:49
- Geografisk sted: Als
Ja manden er ikke en amartørCorsaGSI skrev:HenrikGM skrev:Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...
Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....
Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.
Har du læst den tekst, der er på selvsamme side???
Citat: "Den indbyggede ventil åbner ved 2,2 bar."
Mvh.
