Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 mar 2007, 21:03 
Offline

Tilmeldt: 08 jun 2006, 17:38
Indlæg: 13
Hey
Er der nogen der ved hvordan det er nemmest at lave undersmøring på en vw golf II gti 8v med pf motor??

Har overvejet at gøre det ligesom ham her http://www.bomben1.dk/galleri/10_nov2005%20001.jpg
Men nogen der ved hvor man køber sådan nogle dysser??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 21:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
For mig ligner de dyser, dem der sidder i en co2 svejser og de koster ikke alverden 10 kr pr stk.

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 22:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 22:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Hvorfor ikke bare hitte en 16V-blok og 8V-delen i? Den er født med det...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 22:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Det vil jeg give dig helt ret i. Ved toyota også køre med trykventil og de tager trykket fra hovedlinien i blokken...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 22:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:
Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Det vil jeg give dig helt ret i. Ved toyota også køre med trykventil og de tager trykket fra hovedlinien i blokken...


Det samme med 16V'eren...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2007, 22:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2006, 00:00
Indlæg: 51
Geografisk sted: København
HenrikGM skrev:
Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Har du læst den tekst, der er på selvsamme side???

Citat: "Den indbyggede ventil åbner ved 2,2 bar."

Mvh.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2007, 17:36 
Offline

Tilmeldt: 08 jun 2006, 17:38
Indlæg: 13
Vil helst gerne beholde pf blokken, da det er meningen den skal kunne synes med den... Og har også nogle dysser fra en G60 ( er de samme som 16v) men de skal sidde ind i hoved kanalen, og der er ikke nogen anlægsflade på pf blokken til at skrue dem fast i...

Jo kan egentlig godt se de ligner dem fra en co2 svejser, men der skal nemli` være den tryk ventil, og det er der ikke i dem...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2007, 20:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
CorsaGSI skrev:
HenrikGM skrev:
Jeg havde nok ikke lige brugt dem uden ventil og skruet lige i hovedlejet...

Gav vide hvad smøretrykket er i selve lejet v. alt andet end rigtigt mange rpm....

Både Audi og Volvo har nogle dyser med en lille trykventil i, så de kun åbner over 3bar. Så er der altid tryk.


Har du læst den tekst, der er på selvsamme side???

Citat: "Den indbyggede ventil åbner ved 2,2 bar."

Mvh.
Ja manden er ikke en amartør :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2007, 20:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
Rødgaard skrev:
og det er der ikke i dem...
Jo der er :!: :roll: ...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team