tubomanifold...
Redaktør: Moderatorer
-
Aarosin
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Midt på sjælland
- Kontakt:
tubomanifold...
jeg skal til at bygge turbomanifold til vectraen og vil derfor gerne vide hvilken type stål der skal bruges??
Jeg har læst en del indlæg her på siden og har besluttet det skal laves i sort jern (svejse bøjninger)!
Hvilken type skal jeg bruge?? - kedelrør, damprør osv..
dertil vil jeg gerne vide hvor mange mm gods der skal være i rørene??
Mvh
Daniel
Jeg har læst en del indlæg her på siden og har besluttet det skal laves i sort jern (svejse bøjninger)!
Hvilken type skal jeg bruge?? - kedelrør, damprør osv..
dertil vil jeg gerne vide hvor mange mm gods der skal være i rørene??
Mvh
Daniel
- Cos4x4
- Medlem
Jeg skulle faktisk lige til at lave en lignende tråd. Jeg skal også i gang med at lave en manifold til mit projekt.
Jeg har fået fat i nogle svejsebøjninger i jern og i 3mm gods. Hertil også et lige rør i samme dimension.
Mit spørgsmål er om det er meget vigtigt at røret er sømløst? Jeg har fået at vide at det ikke kan holde hvis det ikke er nemlig. Men gælder dette også i mit tilfælde hvor det er rør med 3mm godstykkelse? Det er jo en del.
Hvad er jeres erfaringer?
Jeg har fået fat i nogle svejsebøjninger i jern og i 3mm gods. Hertil også et lige rør i samme dimension.
Mit spørgsmål er om det er meget vigtigt at røret er sømløst? Jeg har fået at vide at det ikke kan holde hvis det ikke er nemlig. Men gælder dette også i mit tilfælde hvor det er rør med 3mm godstykkelse? Det er jo en del.
Hvad er jeres erfaringer?
-
amby
- Junior Medlem
hejsa...
jeg har desvære ikke nogen praktisk erfaring, men har "forsket" lidt i det, min kammerrat har spurgt en af ingeniørene på hans arbejde, de laver bælg (bøgelig udst)..
der skal bruges rustfri rør, 316L... kan holde til 500+ grader C uden det deformere..
mener min brors udst manifold han fik til hans BMW er 1.2 mm...
-Amby
jeg har desvære ikke nogen praktisk erfaring, men har "forsket" lidt i det, min kammerrat har spurgt en af ingeniørene på hans arbejde, de laver bælg (bøgelig udst)..
der skal bruges rustfri rør, 316L... kan holde til 500+ grader C uden det deformere..
mener min brors udst manifold han fik til hans BMW er 1.2 mm...
-Amby
MVH Anders Amby
-
Aarosin
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Midt på sjælland
- Kontakt:
...
her er et link der måske kan give lidt inspiration...
http://www.realpower.dk/Sider/Tipsogtricks/Motor/udstødmanifold.htm
Men jeg er STADIG meget int. i at høre om hvad i har af erfaringer...
Daniel
http://www.realpower.dk/Sider/Tipsogtricks/Motor/udstødmanifold.htm
Men jeg er STADIG meget int. i at høre om hvad i har af erfaringer...
Daniel
-
skovbamsen
- Junior Medlem