Problem med Megasquirt - fra turbomotor.dk

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
amby
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31

Problem med Megasquirt - fra turbomotor.dk

#1 Indlæg af amby »

Hey derude.

Jeg har gang i et projekt 4agze i en corolla ae 86.

I tirsdags skulle vi så prøve at have liv i bæstet - det kom der også, vi holdte liv i den lidt for at tjekke for mærkelige lyde, olie tryk osv.¨

Dagen efter skulle vi så have bredbåndlambda i, vi sætte der tænding på bilen på at få strøm til lamdasonden..

Jeg står så og roder ude i motorrummet og opdager at det ryger fra dyserne og at de er pæn varme...¨

Jeg fejlfinder lidt hist og pist, og finder så ud af at boxen ligger stel på dyserne hele tiden- endda uden klemme 15 på.. hmf..

Jeg kommer så frem til at det må være dysse udgangene i boxen der er brændt af.

Grunden til dette er at vi en meget sen aften overhovedet ikke har tænkt over at det var lavohmsdyser! sådan noget pis. Men ak og ve, man lærer af sine fejl. ¨

Så jeg skal selvfølgelig have en effektmodstand i serie med, jeg har regnet mig frem til at:

Standart dyse impedans = 3ohm (Målt)
Højohms dyse impedans = 13.8ohm (læst)¨

Og fire 3ohms dyser parallelt på 12v giver 1,33 ohm ~ 9,2 A
Og fire 13.8ohm dyser parallelt på 12v giver 13.8ohm ~0,87 A

Det vil sige at jeg skal have en modstand på 12,5ohm og 11Watt


derfor skal jeg nu have disse udgange skiftet, men ved ikke med hvilke og hvad mere osv. Jeg har prøvet at få fat i Rene fra www.turbomotor.dk men uden held, telefonen er enten optaget eller på telefon svarer..

Så ville jeg høre om der muligvis var nogen er jer der har været ude for det samme, og om der muligvis er nogen der kan svare mig på om firmaet turbomotor.dk stadig existerer ?

Håber i kan hjælpe mig!
Mvh. Nickolaj
MVH Anders Amby
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#2 Indlæg af Alex_Reedtz »

Så lang tid der er toyotaer, er der turbomotor.dk er jeg ret sikker på :) Han har bare lidt travlt nogle gange, prøv at ringe igen, han kan helt sikkert hjælpe dig.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#3 Indlæg af klyfax »

Snakker dagligt med hans kammerat Finn, så han er skam ikke gået ned.

Ring til turbomotor, mellem 15-17, mandag til torsdag. Hvis der er optaget ringer man 5-10 min efter, så er der næsten træf garanti inden for de 2 timer.

Og bare rolig, hvis han ikke har tid til at snakke, siger han det eller også tager han ikke tlfen.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Re: Problem med Megasquirt - fra turbomotor.dk

#4 Indlæg af Morten VJ »

amby skrev:
Så jeg skal selvfølgelig have en effektmodstand i serie med, jeg har regnet mig frem til at:

Standart dyse impedans = 3ohm (Målt)
Højohms dyse impedans = 13.8ohm (læst)¨

Og fire 3ohms dyser parallelt på 12v giver 1,33 ohm ~ 9,2 A
Og fire 13.8ohm dyser parallelt på 12v giver 13.8ohm ~0,87 A

Det vil sige at jeg skal have en modstand på 12,5ohm og 11Watt

Håber i kan hjælpe mig!
Mvh. Nickolaj


Jeg tror lige at du burde læse dette afsnit i manualen igen
http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#injresist

Ifølge formlen her giver det en 4 ohms formodstand pr dyse.
Her står også lidt om hvorfor man ikke skal bruge en modstand til 4 dyser.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Der skal ikke modstande på.Boxen kan sagtens kører med både høj og lav ohms dyser...
Det er i din opsætning den er galt...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Amby/Nikolaj, Har i fået bilen ud og køre?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Har i haft boxen åbnet ?
MVH FInn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

HAAAAAAAALLOOOOOOOOOOOO
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Han har vel fået expert hjælp på TE...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
amby
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31

#10 Indlæg af amby »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Har i haft boxen åbnet ?
MVH FInn


Hej kan først svare nu..

Boksen har vi ikke haft åbnet.. Men nu virker dysedriverne igen!?
....Men - nu har jeg ingen gnist!

Megasquirt sender ikke rigtigt noget ud til sekseren på tændingsmodulet..

Tændingen stiller sig også sært når jeg cranker..'
... Omdrejningstal er fint...

Når jeg cranker rammer den heller ikke mappet.... ?

Den stiller sig nogen gange bare på 28grader, og andre gange på -10
Mærkelig noget..



Det er satme mærkeligt.. Jeg har jo haft den startet...

Hmf.. jeg er godt nok ved at brumme lidt over det hehe..
MVH Anders Amby
Besvar