Problem med Megasquirt - fra turbomotor.dk
Redaktør: Moderatorer
-
amby
- Junior Medlem
- Indlæg: 80
- Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31
Problem med Megasquirt - fra turbomotor.dk
Hey derude.
Jeg har gang i et projekt 4agze i en corolla ae 86.
I tirsdags skulle vi så prøve at have liv i bæstet - det kom der også, vi holdte liv i den lidt for at tjekke for mærkelige lyde, olie tryk osv.¨
Dagen efter skulle vi så have bredbåndlambda i, vi sætte der tænding på bilen på at få strøm til lamdasonden..
Jeg står så og roder ude i motorrummet og opdager at det ryger fra dyserne og at de er pæn varme...¨
Jeg fejlfinder lidt hist og pist, og finder så ud af at boxen ligger stel på dyserne hele tiden- endda uden klemme 15 på.. hmf..
Jeg kommer så frem til at det må være dysse udgangene i boxen der er brændt af.
Grunden til dette er at vi en meget sen aften overhovedet ikke har tænkt over at det var lavohmsdyser! sådan noget pis. Men ak og ve, man lærer af sine fejl. ¨
Så jeg skal selvfølgelig have en effektmodstand i serie med, jeg har regnet mig frem til at:
Standart dyse impedans = 3ohm (Målt)
Højohms dyse impedans = 13.8ohm (læst)¨
Og fire 3ohms dyser parallelt på 12v giver 1,33 ohm ~ 9,2 A
Og fire 13.8ohm dyser parallelt på 12v giver 13.8ohm ~0,87 A
Det vil sige at jeg skal have en modstand på 12,5ohm og 11Watt
derfor skal jeg nu have disse udgange skiftet, men ved ikke med hvilke og hvad mere osv. Jeg har prøvet at få fat i Rene fra www.turbomotor.dk men uden held, telefonen er enten optaget eller på telefon svarer..
Så ville jeg høre om der muligvis var nogen er jer der har været ude for det samme, og om der muligvis er nogen der kan svare mig på om firmaet turbomotor.dk stadig existerer ?
Håber i kan hjælpe mig!
Mvh. Nickolaj
Jeg har gang i et projekt 4agze i en corolla ae 86.
I tirsdags skulle vi så prøve at have liv i bæstet - det kom der også, vi holdte liv i den lidt for at tjekke for mærkelige lyde, olie tryk osv.¨
Dagen efter skulle vi så have bredbåndlambda i, vi sætte der tænding på bilen på at få strøm til lamdasonden..
Jeg står så og roder ude i motorrummet og opdager at det ryger fra dyserne og at de er pæn varme...¨
Jeg fejlfinder lidt hist og pist, og finder så ud af at boxen ligger stel på dyserne hele tiden- endda uden klemme 15 på.. hmf..
Jeg kommer så frem til at det må være dysse udgangene i boxen der er brændt af.
Grunden til dette er at vi en meget sen aften overhovedet ikke har tænkt over at det var lavohmsdyser! sådan noget pis. Men ak og ve, man lærer af sine fejl. ¨
Så jeg skal selvfølgelig have en effektmodstand i serie med, jeg har regnet mig frem til at:
Standart dyse impedans = 3ohm (Målt)
Højohms dyse impedans = 13.8ohm (læst)¨
Og fire 3ohms dyser parallelt på 12v giver 1,33 ohm ~ 9,2 A
Og fire 13.8ohm dyser parallelt på 12v giver 13.8ohm ~0,87 A
Det vil sige at jeg skal have en modstand på 12,5ohm og 11Watt
derfor skal jeg nu have disse udgange skiftet, men ved ikke med hvilke og hvad mere osv. Jeg har prøvet at få fat i Rene fra www.turbomotor.dk men uden held, telefonen er enten optaget eller på telefon svarer..
Så ville jeg høre om der muligvis var nogen er jer der har været ude for det samme, og om der muligvis er nogen der kan svare mig på om firmaet turbomotor.dk stadig existerer ?
Håber i kan hjælpe mig!
Mvh. Nickolaj
MVH Anders Amby
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Snakker dagligt med hans kammerat Finn, så han er skam ikke gået ned.
Ring til turbomotor, mellem 15-17, mandag til torsdag. Hvis der er optaget ringer man 5-10 min efter, så er der næsten træf garanti inden for de 2 timer.
Og bare rolig, hvis han ikke har tid til at snakke, siger han det eller også tager han ikke tlfen.
Ring til turbomotor, mellem 15-17, mandag til torsdag. Hvis der er optaget ringer man 5-10 min efter, så er der næsten træf garanti inden for de 2 timer.
Og bare rolig, hvis han ikke har tid til at snakke, siger han det eller også tager han ikke tlfen.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Re: Problem med Megasquirt - fra turbomotor.dk
amby skrev:
Så jeg skal selvfølgelig have en effektmodstand i serie med, jeg har regnet mig frem til at:
Standart dyse impedans = 3ohm (Målt)
Højohms dyse impedans = 13.8ohm (læst)¨
Og fire 3ohms dyser parallelt på 12v giver 1,33 ohm ~ 9,2 A
Og fire 13.8ohm dyser parallelt på 12v giver 13.8ohm ~0,87 A
Det vil sige at jeg skal have en modstand på 12,5ohm og 11Watt
Håber i kan hjælpe mig!
Mvh. Nickolaj
Jeg tror lige at du burde læse dette afsnit i manualen igen
http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#injresist
Ifølge formlen her giver det en 4 ohms formodstand pr dyse.
Her står også lidt om hvorfor man ikke skal bruge en modstand til 4 dyser.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Amby/Nikolaj, Har i fået bilen ud og køre?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
amby
- Junior Medlem
- Indlæg: 80
- Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Har i haft boxen åbnet ?
MVH FInn
Hej kan først svare nu..
Boksen har vi ikke haft åbnet.. Men nu virker dysedriverne igen!?
....Men - nu har jeg ingen gnist!
Megasquirt sender ikke rigtigt noget ud til sekseren på tændingsmodulet..
Tændingen stiller sig også sært når jeg cranker..'
... Omdrejningstal er fint...
Når jeg cranker rammer den heller ikke mappet.... ?
Den stiller sig nogen gange bare på 28grader, og andre gange på -10
Mærkelig noget..
Det er satme mærkeligt.. Jeg har jo haft den startet...
Hmf.. jeg er godt nok ved at brumme lidt over det hehe..
MVH Anders Amby