Hey derude.
Jeg har gang i et projekt 4agze i en corolla ae 86.
I tirsdags skulle vi så prøve at have liv i bæstet - det kom der også, vi holdte liv i den lidt for at tjekke for mærkelige lyde, olie tryk osv.¨
Dagen efter skulle vi så have bredbåndlambda i, vi sætte der tænding på bilen på at få strøm til lamdasonden..
Jeg står så og roder ude i motorrummet og opdager at det ryger fra dyserne og at de er pæn varme...¨
Jeg fejlfinder lidt hist og pist, og finder så ud af at boxen ligger stel på dyserne hele tiden- endda uden klemme 15 på.. hmf..
Jeg kommer så frem til at det må være dysse udgangene i boxen der er brændt af.
Grunden til dette er at vi en meget sen aften overhovedet ikke har tænkt over at det var lavohmsdyser! sådan noget pis. Men ak og ve, man lærer af sine fejl. ¨
Så jeg skal selvfølgelig have en effektmodstand i serie med, jeg har regnet mig frem til at:
Standart dyse impedans = 3ohm (Målt)
Højohms dyse impedans = 13.8ohm (læst)¨
Og fire 3ohms dyser parallelt på 12v giver 1,33 ohm ~ 9,2 A
Og fire 13.8ohm dyser parallelt på 12v giver 13.8ohm ~0,87 A
Det vil sige at jeg skal have en modstand på 12,5ohm og 11Watt
derfor skal jeg nu have disse udgange skiftet, men ved ikke med hvilke og hvad mere osv. Jeg har prøvet at få fat i Rene fra
www.turbomotor.dk men uden held, telefonen er enten optaget eller på telefon svarer..
Så ville jeg høre om der muligvis var nogen er jer der har været ude for det samme, og om der muligvis er nogen der kan svare mig på om firmaet turbomotor.dk stadig existerer ?
Håber i kan hjælpe mig!
Mvh. Nickolaj