Betydelig forskel når vejrguderne holder DK kold..
Redaktør: Moderatorer
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Betydelig forskel når vejrguderne holder DK kold..
Jeg har en trykladet potte.
Specs: 1,2 16v, T25, IC (husker ikke volumen men elementet er vel 35 cm bred, 15 cm dyb og 28 cm høj).
Situationen er at jeg ellers mente (uden at have noget konkret at have det i..) at min ladelufttemperatur er udmærket og at IC'en er tilstrækkelig. Jeg er nu bange for at tage fejl. Her i de kolde vinterdage er forskellen i momentet ikke bare mærkbar, men betydelig.. er min lufttemperatur efter turbo simpelthen bare for varm?
Det skal lige siges at jeg lader 0,85 bar max og at motoren ikke er født med omvendt støvsuger..
Specs: 1,2 16v, T25, IC (husker ikke volumen men elementet er vel 35 cm bred, 15 cm dyb og 28 cm høj).
Situationen er at jeg ellers mente (uden at have noget konkret at have det i..) at min ladelufttemperatur er udmærket og at IC'en er tilstrækkelig. Jeg er nu bange for at tage fejl. Her i de kolde vinterdage er forskellen i momentet ikke bare mærkbar, men betydelig.. er min lufttemperatur efter turbo simpelthen bare for varm?
Det skal lige siges at jeg lader 0,85 bar max og at motoren ikke er født med omvendt støvsuger..
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg er helt med på hvad årsagen er rent teoretisk, jeg leder bare efter om en større IC er sagen - eller om det ganske enkelt er vejret der skal bestemme hvor glad jeg skal være for min bil
Jeg vedhæfter billeder af hvor luftfilter sidder samt IC monteringen - jeg modtager gerne råd til hvad jeg kan gøre bedre i den henseende!
Jeg vedhæfter billeder af hvor luftfilter sidder samt IC monteringen - jeg modtager gerne råd til hvad jeg kan gøre bedre i den henseende!
- Vedhæftede filer
-
- Billede 078.jpg (77.54 KiB) Vist 1772 gange
-
- Billede 056.jpg (91.11 KiB) Vist 1775 gange
-
- Billede 053 (Small).jpg (71.6 KiB) Vist 1786 gange
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
- Cos4x4
- Medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Okay - det er jo også den lette fremgangsmåde
Umiddelbart synes jeg dog at filtret sidder fint, men kan jo godt se at manifolden jo er blottet. Har et varmeskjold jeg kan montere så turbo og manifold er fuldstændigt afskærmet. Det sammen med at flytte filtret helt ud i kofangerfronten kan være en løsning, men de bliver bare så forpulet beskidte derude.....
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jimmy Elkjær skrev:Tror de fleste turbobiler yder en del mere lige for tiden med det kolde vejr vi har.
Jeg beskrev problematikken på min jyske facon. Forskellen mellem koldt vejr og normal-temperatur er direkte slående. Den er meget mere momentvillig end normalt, faktisk - hvis jeg skulle forklare det, føles forskellen som dengang jeg skiftede fra T2 til T25....................
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Klyfax, jeg vedhæfter hermed to billeder - hhv. et af det skjold jeg har liggende til montering (blev aldrig monteret da vi rodede med den sidst) - er det tilstrækkelig afskærmning? (Gammelt billede, se bort fra luftslange som er skiftet siden..)
Derudover, et billede af froten hvor man nedenfor til venstre kan se størrelsen på hullet der sidder "nogenlunde" ud for filteret.
Derudover, et billede af froten hvor man nedenfor til venstre kan se størrelsen på hullet der sidder "nogenlunde" ud for filteret.
- Vedhæftede filer
-
- skjold2.jpg (65.83 KiB) Vist 1756 gange
-
- skjold.jpg (60.05 KiB) Vist 1760 gange
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden