Montering af forrør på Kina T4 turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Johnny and
Medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Montering af forrør på Kina T4 turbo

#1 Indlæg af Johnny and »

Hej

Jeg har lige et spørgsmål.

Hvorledes monterer man forrøret på en T4 turbo af den type som jeg har vedhæftet

mvh johnny
Vedhæftede filer
T4.jpg
T4.jpg (26.47 KiB) Vist 2264 gange
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#2 Indlæg af Martin! »

Efter hvad jeg hved skal du bruge det man klader et V-spændebånd.. det samme som mange lastbiller køre med..
Brugeravatar
Johnny and
Medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#3 Indlæg af Johnny and »

Ja, det troede jeg også, men så skal der krympes en flange ind på forrørssiden...

Kan det passe?
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af Martin! »

Johnny and skrev:Ja, det troede jeg også, men så skal der krympes en flange ind på forrørssiden...

Kan det passe?


Har lige set billedet igen, så godt nok lidt mærkeligt ud.. Havde set forkert så tør ikke sige hvordan det skal spændes sammen..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

du kan selv lave din egen boltcirkel. eller svejse en flance på, evt til Vspændebånd. en rustfri elektrode svejser i de fleste turbinehuse....
MVH søren
Brugeravatar
Johnny and
Medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#6 Indlæg af Johnny and »

Hej

Der er vel tilfældigvis ikke nogle der kan finde et detaljeret billede frem som viser det. Har selv gogglet i en stykke tid uden held
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#7 Indlæg af ae86 »

Fri udblæsning :rock:
så må man bare håbe på at den også kan rykke fra laurits betjent :lusket:

nej seriøst, så har jeg kun hørt og :reading: slemme ting om kineserturboerne (eller xspower ssautocrome eller hvad de nu hedder)
der er skræmme billeder der viser indsugningshuset i aluminium der er limet sammen (der hvor det normalt er svejst sammen af 2 stykker, midt i sneglen) jeg ved at lotus limede deres spaceframe til elisen (den der blev lavet hos hydro i tønder). her sparede man vægt og det var eftersigende stærkere når det er lavet rigtigt (opfundet inden for flyindustrien)

men den turbo jeg så billeder af var gået op i limningen (ikke godt når den lille mølle inden i roterer med op til 100K rpm) :shock:

Så hvis der er andre der har kørt med eller kender nogen der har kørt med eller kender nogen der kender nogen der ... der har nogle gode brugbare oplysninger gode og dårlige så ret mig endelig, men indtil da tror jeg desværre ikke at der findes en god og billig turbo, man må nok finde sig i at punge ud for en garrett, ihi eller en kkk
der er også holset (tror de er lidt billigere end garrett) men kender ikke deres kvalitet uden for træktortræk/diesel

Løsningen på dit problem må være en flange og en række små huller (ca m8-m10) rundt i kanten af din turbo (i første nedfældet recess) hvor du skære gevind men pas på og sørg for at rense alle stumperne ud af din turbo. held og lykke med det
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#8 Indlæg af mh »

mener havneren (cristian) og mads RR begge har T3 kinerser modeller på eller har eksperimenteret med dem... (vist med ok resultat PT.)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#9 Indlæg af luske »

mener oxo at mertz kører/kørte med noget kineseri (sspower) på sin kadett c (vistnok 400hk/450nm)

MVH Luske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

Hvorfor tror i ikke de kineser turbo kan holde, ja selvfølgelig er der nogen der går istykker, men det gør garret altså også...
Ved i noget om at de er dårligere, eller har i bare hørt det...
Har kendskab til MAGNGE "kineser" turbo der kører i DK, UDEN problemmer, kører selv med en...
Inden i udtaler jeg for meget, skal i tænke på at mange såkalte kendte mærker, får altså produceret i kina....
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar