tuning af ford tuning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
bmw_power
Indlæg: 4
Tilmeldt: 02 jan 2006, 14:46

tuning af ford tuning

#1 Indlæg af bmw_power »

Hej jeg har mig en ford escort 1,4
hvor der er blevet lagt en 1,6 blok i med 1,4 sprøjt hvor der er blevet skruet lidt på benzin trykket.

Og nu er det jeg har gået og leget med tanken om og
monteret et RS turbo topstykke med sprøjt på.
så ville lige høre om der var nogle eksperter på det område som måske kunne hjælpe mig...

mvh glenn
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#2 Indlæg af Minilars »

en rs turbo er ikke født med efi.. kun mekanisk..
ellers skal du tage det fra en fiesta turbo Efi.

efi delen passer ikke direkte over på et alm. rst. topstykke. det er en lille smule anderledes. pga. dysserne.
nogle har lavet en spacer der giver plads til det. som vist på billede. men det er vist fordi de ikke vil skifte toppen. eller undgå at tage den af.

Hvis det er fordi du vil have mølle på. kan du beholde dit eget topstykke og enten få lagt nogle lavere stempler i. eller fræset af dem du har. eller få lagt en xtra toppakning i. det sidste er nok det nemmeste.

og så beholde dit efi. få sat en benzin regulator på der hæver trykket sammen med ladetrykket. og ikke sammen med vaccum som der sikkert sidder nu.
Vedhæftede filer
fiesta indsugning.jpg
fiesta indsugning.jpg (22.65 KiB) Vist 986 gange
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#3 Indlæg af Zorak »

Minilars skrev:og så beholde dit efi. få sat en benzin regulator på der hæver trykket sammen med ladetrykket. og ikke sammen med vaccum som der sikkert sidder nu.


Er det ikke sjældent at det med benzinregulatoren virker? Ellers er det en nem måde.....

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#4 Indlæg af RSV »

Har luret et eller andet sted at det kun er er map sensoren der er anderledes på en alm EFI og en Turbo EFI

Men kan ikke få min Ford resevedels program til at køre, så det kan bekræftes
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Besvar