indsprøjtningstid på en diesel!!!!!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

indsprøjtningstid på en diesel!!!!!!

#1 Indlæg af skodacombi »

hej jeg har et lille men rent teknisk spørgsmål. er der nogen teori ang. hvor lang tid før top man kan sprøjte diesel ind!! ,og er det det samme om de er en gammel tdi eller om det er en pumpe dyse motor .... michael
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

40-15 grader før top er det mest normale. Og det er ikke lige meget om det er en commenrail motor eller en TDI. Commenrail er under andre miljøkrav, og i tomgang kan det ses at den faktisk sprøjter ind mellem 15 grader før top og 2-5 grader EFTER top! Dette sker for at varme udstødning op, så evt. farlige stoffer, udglødere i udstødning.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#3 Indlæg af skodacombi »

min er en tdi pumpe dyse motor ,jeg er ligeglad med de miljøkrav der er stillet, jeg har et synsprogram på min diesel :grin: men skal have lavet et med mere effekt :gnaek: men vi er i tvivl om hvor lang tid før top vi tør lade den sprøjte ind .... michael
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Du hiver jo ikke bare mere effekt ud af den bare ved at ændre indsprøjtnings tidspunket. Først skal den have mere luft, og så kan du give den noget mere diesel.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#5 Indlæg af skodacombi »

jep det ved jeg godt ,men der erfordi at ham der har lavet min chip ikke har lavet ret mange specieldesignet chip,så det var bare for at have styr på hvor lang tid før top man kunne starte indsprøjtningen.min bil er en skoda fabi 1,9 tdi pd (101) der er lavet om med anden turbo.dyser.ic,udstødning,kobling.indsugning osv,osv, den yder 175hk og har 390 :lol: nm. så det er fordi at den ikke går godt nok men lidt vil som regel have mere ...... michael
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#6 Indlæg af uno »

det er jo alt efter omdrejninger tror ikke det er nemt at sige ret meget uden rullefelt... -på feltetburde man kunne lave det rigtige map
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#7 Indlæg af skodacombi »

så fik man tester på bilen, den sprøjter ind 5 gr før top i tomgang og op til 28 gr før top under fuld belastning ,det hele er målt på vejen,men skulle der være noget for at trække indsprøjningen 5-7 gr tilbage.og hvad har evt indflydelse på hvor langt man kan trække det tilbage ...... michael
Besvar