Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

hej jeg har et lille men rent teknisk spørgsmål. er der nogen teori ang. hvor lang tid før top man kan sprøjte diesel ind!! ,og er det det samme om de er en gammel tdi eller om det er en pumpe dyse motor .... michael

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
40-15 grader før top er det mest normale. Og det er ikke lige meget om det er en commenrail motor eller en TDI. Commenrail er under andre miljøkrav, og i tomgang kan det ses at den faktisk sprøjter ind mellem 15 grader før top og 2-5 grader EFTER top! Dette sker for at varme udstødning op, så evt. farlige stoffer, udglødere i udstødning.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Junior Medlem

min er en tdi pumpe dyse motor ,jeg er ligeglad med de miljøkrav der er stillet, jeg har et synsprogram på min diesel :grin: men skal have lavet et med mere effekt :gnaek: men vi er i tvivl om hvor lang tid før top vi tør lade den sprøjte ind .... michael

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Du hiver jo ikke bare mere effekt ud af den bare ved at ændre indsprøjtnings tidspunket. Først skal den have mere luft, og så kan du give den noget mere diesel.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Junior Medlem

jep det ved jeg godt ,men der erfordi at ham der har lavet min chip ikke har lavet ret mange specieldesignet chip,så det var bare for at have styr på hvor lang tid før top man kunne starte indsprøjtningen.min bil er en skoda fabi 1,9 tdi pd (101) der er lavet om med anden turbo.dyser.ic,udstødning,kobling.indsugning osv,osv, den yder 175hk og har 390 :lol: nm. så det er fordi at den ikke går godt nok men lidt vil som regel have mere ...... michael

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
det er jo alt efter omdrejninger tror ikke det er nemt at sige ret meget uden rullefelt... -på feltetburde man kunne lave det rigtige map

Titel:
Junior Medlem

så fik man tester på bilen, den sprøjter ind 5 gr før top i tomgang og op til 28 gr før top under fuld belastning ,det hele er målt på vejen,men skulle der være noget for at trække indsprøjningen 5-7 gr tilbage.og hvad har evt indflydelse på hvor langt man kan trække det tilbage ...... michael

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time