valg af turbo til 3,0 12v (cih)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ascona B (steffen)
Medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: maribo
Kontakt:

valg af turbo til 3,0 12v (cih)

#1 Indlæg af ascona B (steffen) »

ville lige høre hva folk anbefaler til en til 3,0 liter's motor... har disse turbo'er i sigte...

GT2860RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 46.5mm
60mmT3 0.6
62 Med wastegate
og actuator

GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 49.2mm
71mmGT35 0.6
48 Med wastegate
og actuator

GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 53.1mm
71mmGT35 0.6
56 Med wastegate
og actuator

håber på lidt hjælp og meninger om dem jeg har ud valgt...
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#2 Indlæg af Slavteren »

kan da lige tilføje at det er en 6 benet opel maskine med 12 ventiler.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

hvad er tunings graden på motoren skal den lave 10 millioner heste eller skal den have ca-250-280 stykker og er der en grund til at det skal være en turbo frem for 2 mindre (billigere)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#4 Indlæg af uno »

tinasmartin skrev:hvad er tunings graden på motoren skal den lave 10 millioner heste eller skal den have ca-250-280 stykker og er der en grund til at det skal være en turbo frem for 2 mindre (billigere)


mig bekendt med priser på turboer skal man da ret langt op eller bruge brugte for det er en fordel med 2 små prismæssigt.

men effekt målet ligger i området under 300 burde en 2860r være dejlig hurtig til at lade... - mener det er tæt på 500rpm før end original på en vw 1,8t.

En 3liter med 2860 ville blive en bjørn i de lave rpm
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

vi har snaket om ca 300hk, ved ikke om det stadig er planen.. og jeg tror en af grundene til de nævnte turboer er at han kan få en temmelig god rabat igennem sit arbejde.. 2 turboer har også været oppe og vende, kan ikke huske hvorfor det blev fejet af bordet igen. motoren burde kunne yde tæt på300hk som na maskine, så det burde jo ikke kræve det helt vilde ladetryk..
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
ascona B (steffen)
Medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af ascona B (steffen) »

Slavteren skrev:vi har snaket om ca 300hk, ved ikke om det stadig er planen.. og jeg tror en af grundene til de nævnte turboer er at han kan få en temmelig god rabat igennem sit arbejde.. 2 turboer har også været oppe og vende, kan ikke huske hvorfor det blev fejet af bordet igen. motoren burde kunne yde tæt på300hk som na maskine, så det burde jo ikke kræve det helt vilde ladetryk..


ja vi har været oppe og vende med 2 turbo'er, men blev lidt trivl og sykronisering,, og det største problem pladsen... jamen jeg ville gerne op og ligge i 300-350hk..
ja de turbo'er interessante da jeg kan få dem til en god pris..
helder mest til denneGT2871RS 43mm

GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 53.1mm
71mmGT35 0.6
56 Med wastegate
og actuator
Ca. 420 hk

tænkte på de heste de op lyser at den ca kan klare 420 hk.. er det så plus mine standart heste eller er det hva den kan smide oven i ??
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

de ladere der forslås her er små til sådan en motor. NA ydelsen på ca 300hk er meget høj for sådan en motor. to af de ladere der nævnes ville efter min mening være passende! men heldigvis er smag og behag meget forskellig. MVH. søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Jeg ville også vælge en GT35, eller en stor KKK K27 lader.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#9 Indlæg af Slavteren »

jeg sagde ikke at 300 na hk er almindeligt, men at det burde kunne lade sig gøre...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
ascona B (steffen)
Medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: maribo
Kontakt:

#10 Indlæg af ascona B (steffen) »

fandt lige et kompresser map hvordan ser det ud til min 3,0 liters maskine.. men som sagt så skal den jo ikke være nogen 402m racer bare en bil der kan flytte sig til hverdag,,,
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2871R_743347_2.htm
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin
Besvar