Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 jan 2007, 18:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 126
Geografisk sted: maribo
ville lige høre hva folk anbefaler til en til 3,0 liter's motor... har disse turbo'er i sigte...

GT2860RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 46.5mm
60mmT3 0.6
62 Med wastegate
og actuator

GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 49.2mm
71mmGT35 0.6
48 Med wastegate
og actuator

GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 53.1mm
71mmGT35 0.6
56 Med wastegate
og actuator

håber på lidt hjælp og meninger om dem jeg har ud valgt...

_________________
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2007, 21:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
kan da lige tilføje at det er en 6 benet opel maskine med 12 ventiler.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2007, 21:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad er tunings graden på motoren skal den lave 10 millioner heste eller skal den have ca-250-280 stykker og er der en grund til at det skal være en turbo frem for 2 mindre (billigere)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 13:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
tinasmartin skrev:
hvad er tunings graden på motoren skal den lave 10 millioner heste eller skal den have ca-250-280 stykker og er der en grund til at det skal være en turbo frem for 2 mindre (billigere)


mig bekendt med priser på turboer skal man da ret langt op eller bruge brugte for det er en fordel med 2 små prismæssigt.

men effekt målet ligger i området under 300 burde en 2860r være dejlig hurtig til at lade... - mener det er tæt på 500rpm før end original på en vw 1,8t.

En 3liter med 2860 ville blive en bjørn i de lave rpm

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 18:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
vi har snaket om ca 300hk, ved ikke om det stadig er planen.. og jeg tror en af grundene til de nævnte turboer er at han kan få en temmelig god rabat igennem sit arbejde.. 2 turboer har også været oppe og vende, kan ikke huske hvorfor det blev fejet af bordet igen. motoren burde kunne yde tæt på300hk som na maskine, så det burde jo ikke kræve det helt vilde ladetryk..

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 18:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 126
Geografisk sted: maribo
Slavteren skrev:
vi har snaket om ca 300hk, ved ikke om det stadig er planen.. og jeg tror en af grundene til de nævnte turboer er at han kan få en temmelig god rabat igennem sit arbejde.. 2 turboer har også været oppe og vende, kan ikke huske hvorfor det blev fejet af bordet igen. motoren burde kunne yde tæt på300hk som na maskine, så det burde jo ikke kræve det helt vilde ladetryk..


ja vi har været oppe og vende med 2 turbo'er, men blev lidt trivl og sykronisering,, og det største problem pladsen... jamen jeg ville gerne op og ligge i 300-350hk..
ja de turbo'er interessante da jeg kan få dem til en god pris..
helder mest til denneGT2871RS 43mm

GT2871RS 43mm
54mmT25 0.86
76/T25 53.1mm
71mmGT35 0.6
56 Med wastegate
og actuator
Ca. 420 hk

tænkte på de heste de op lyser at den ca kan klare 420 hk.. er det så plus mine standart heste eller er det hva den kan smide oven i ??

_________________
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 19:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
de ladere der forslås her er små til sådan en motor. NA ydelsen på ca 300hk er meget høj for sådan en motor. to af de ladere der nævnes ville efter min mening være passende! men heldigvis er smag og behag meget forskellig. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 19:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg ville også vælge en GT35, eller en stor KKK K27 lader.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2007, 22:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg sagde ikke at 300 na hk er almindeligt, men at det burde kunne lade sig gøre...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 21:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 126
Geografisk sted: maribo
fandt lige et kompresser map hvordan ser det ud til min 3,0 liters maskine.. men som sagt så skal den jo ikke være nogen 402m racer bare en bil der kan flytte sig til hverdag,,,
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2871R_743347_2.htm

_________________
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team