ford 1,6 CVH

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Claus T
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28 dec 2006, 15:28

ford 1,6 CVH

#1 Indlæg af Claus T »

Er der nogen der har erfaring med, hvad der kan bruges af stempler/pejlstænger i en ford 1,6 CVH motor? og hvad kræver det af tilpasning/ombygning?
Der påregnes 1 bars ladetryk, og der bliver styr på tænding og blandingsforhold. Men jeg er ikke sikker på at de originale stumper kan klare opgaven.
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: ford 1,6 CVH

#2 Indlæg af Zorak »

CA skrev:Er der nogen der har erfaring med, hvad der kan bruges af stempler/pejlstænger i en ford 1,6 CVH motor? og hvad kræver det af tilpasning/ombygning?
Der påregnes 1 bars ladetryk, og der bliver styr på tænding og blandingsforhold. Men jeg er ikke sikker på at de originale stumper kan klare opgaven.


Så vidt at jeg er informeret så er blokken den samme som en 1,6 RS turbo motor.. Skulle kun være indsugning og udstødning manifold som er forskellen (nogen som kan bekræfte dette?) Så mon ikke at man kunne få fat i et par smede stempler eller sådan noget fra sådan en fætter...

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Claus T
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28 dec 2006, 15:28

#3 Indlæg af Claus T »

Det har du ret i. Men stemplerne i en RS Turbo er ikke smedet, og efter sigende ikke et hak bedre end de originale XR3i stempler, borset fra at de er neddrejet til rette komp. forhold.
flyby
Medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30 mar 2004, 20:55

#4 Indlæg af flyby »

altså hvis du renovere motoren med nye stempler og få den borret på så det hele bare spille. Så vil du godt kunne køre en bar på standard stempler, men hvis du alligevel skal købe nye (4000,-) så er der kun ca. 1500 dyrre at købe et par smede stempler som holder til mere.

Men skal du have mere en 1 bare skal du også have plejestænger og det koster også fra 4000kr

Hvis det er en EFI motor skal du have fat i computeren fra en fiesta rs turbo OFAB og en superchip stage 2 samt 4 stk bosch 701 dysser. det hele finder du på ebay.

Eller se her: http://ford.flyby.dk/default.asp?id=273&uid=343
flyby
Medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30 mar 2004, 20:55

#5 Indlæg af flyby »

rs turbo blokken er 99% ens med en standard. Men på rs turbo er der monteret et olie indløb som monteres på turboen så den kan komme at med sin olie(altså turboen)

Stempler er Mahle stempler som standard, og jeg ved ikke om det er bedre en standard CVH stempler.
Men det er rigtigt du få det samme ved at dreje toppen af standard stemplerne når man taler kompression. Jeg ved ok det svækker stemplerne at dreje så meget af dem

det var bare det jeg vil sige hej :)
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#6 Indlæg af Minilars »

stemplerne på en rs turbo er Mahle stempler og lavet til tryk.

jeg har dog set et par stykker der har kørt med 0,8 bar på alm. afdrejet xr3i stemper. samt at spjældet på en xr3i er større end det på orginale på rs turboen.
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Besvar