Den er meget god, bortset fra at jeg ikke kan få mere trykforskel mellem trin 1 og 2 end 0,3 bar.
Selvom trin 1 er skruet helt ned og trin 2 er skruet helt op, er der ikke mere forskel end 0,3 bar uaset hvad ladetryk aktuatoren er sat til.
Det jeg er ude efter en enten en trinløs eller 2 stage controller, eller bare en hjemmelavet løsning hvor der er minimum 0,5 bar i forskel. Og den skal kunne reguleres fra kabinen.
Den lille trykforskel kan være slap aktuator.
Det kan også være det t-stykke du har imellem, vender sådan at flowet op til den ventil er dårligt.
Prøv evt. at vende t-stykke sådan at luften fra turbo løber LIGE igennem og videre op til ventil, hvis du forstår hvad jeg mener.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Den lille trykforskel kan være slap aktuator. Det kan også være det t-stykke du har imellem, vender sådan at flowet op til den ventil er dårligt. Prøv evt. at vende t-stykke sådan at luften fra turbo løber LIGE igennem og videre op til ventil, hvis du forstår hvad jeg mener. MVh Finn
Det Finn mener, ved Y stykke.
Turbo....Aktuator
.........Y
......Ventil
Eller hvis det er et T stykke.
Turbo.....Ventil
..........T
....Aktuator
PS den magter ikke for mange mellemrum.
Senest rettet af klyfax 29 dec 2006, 10:32, rettet i alt 1 gang.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Den lille trykforskel kan være slap aktuator. Det kan også være det t-stykke du har imellem, vender sådan at flowet op til den ventil er dårligt. Prøv evt. at vende t-stykke sådan at luften fra turbo løber LIGE igennem og videre op til ventil, hvis du forstår hvad jeg mener. MVh Finn
Jeg forstår hvad du mener, man det kan man ikke med det her T-stykke, da der sidder en kugle indeni, og der er og pil på det for at indikere hvad retning det skal vende.
Det er i hvert fald ikke en slap aktuator, fjerderen i den er en 1,2 bars fjeder, og så er den strammet yderligere op på armen så den kører med 1,3 bar i grundtryk. Og når armen sidder på wastegaten, kan man ikke rokke den ud af stedet den selvom man tager hårdt fat.
Det er ladetryksreguleringen der er fejlen. Hvis jeg f.eks. kører med 0,9 bars grundtryk, kan den ikke kommer over 1,2 bar i trin 2.
0,5 bar så er det 0,7 bar i trin 2 osv. osv.