Kan man få et benzinpumperelæ med timer?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

Kan man få et benzinpumperelæ med timer?

#1 Indlæg af Cos4x4 »

Ja det jeg er ude efter er et relæ som der kører et par sekunder når man sætter tænding på og så slår fra igen indtil der kommer speedsignal fra motorstyringen.

De fleste biler har det jo indbygget i motorstyringen, men der må da findes nogen ældre sprøjtbiler der har det i relæ'et... Nogen der ved hvilken bil man kan tage det fra?
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

Re: Kan man få et benzinpumperelæ med timer?

#2 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

Jimmy Elkjær skrev:Ja det jeg er ude efter er et relæ som der kører et par sekunder når man sætter tænding på og så slår fra igen indtil der kommer speedsignal fra motorstyringen.

De fleste biler har det jo indbygget i motorstyringen, men der må da findes nogen ældre sprøjtbiler der har det i relæ'et... Nogen der ved hvilken bil man kan tage det fra?


opel ascona 2.0i kadett 2.0 de har dem + sikkert en masse andre
første gear er for biler uden moment
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Kan man få et benzinpumperelæ med timer?

#3 Indlæg af HenrikGM »

Jimmy Elkjær skrev:Ja det jeg er ude efter er et relæ som der kører et par sekunder når man sætter tænding på og så slår fra igen indtil der kommer speedsignal fra motorstyringen.

De fleste biler har det jo indbygget i motorstyringen, men der må da findes nogen ældre sprøjtbiler der har det i relæ'et... Nogen der ved hvilken bil man kan tage det fra?


Gamle biler med K-jet har det også.

Hvorfor skal du bruge det?, eller rettere , til hvad?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#4 Indlæg af Cos4x4 »

Okay, jeg fandt et fra en golf gti 8V med K-jet. Det har også tykkere kl. 30 og 87. Så det er jo perfekt.

Det er for at få tryk på systemet inden jeg starter, nogen gange har den stået i lang tid ad gangen, og så skal der på nuværende tidspunkt køres lidt længere på starteren end normalt. Jeg har undersøgt hvorfor, og det er pga. manglende benzintryk.

Tak for hjælpen.
allan_84
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 18 jun 2004, 23:11
Geografisk sted: østjylland, horsens
Kontakt:

#5 Indlæg af allan_84 »

her er res.dels nr til det som Jimmy Elkjær snakker om.

321 906 059 G

og den koster ca 300kr ved vw. hvis der var andre der ville have et.
det skal have moment, om det benzin eller diesel er sku ligemeget.
Besvar