Billig tuning af B21A/23A Volvo motor til folkerace
Redaktør: Moderatorer
-
-$-SKOV-$-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 24 okt 2006, 22:18
Billig tuning af B21A/23A Volvo motor til folkerace
Hej
Skal til at bygge en motor til noget folkerace det er en 242 fra sidst i
70erne.
Motoren bliver højst sandsynlig en B21A eller måske en B23A skal ihvertfald
være med karburator hvad anbefaler i, den må ikke være med turbo (regler)
Jeg har ikk mere en 5000kr til hele bilen (Prisen til folkerace) så skal helst
være noget man selv kan fabrikkere...??
Har tænkt på 4 stk mc karburator, rustfri manifold + et portet og planet
topstykke..
På forhånd tak
Skal til at bygge en motor til noget folkerace det er en 242 fra sidst i
70erne.
Motoren bliver højst sandsynlig en B21A eller måske en B23A skal ihvertfald
være med karburator hvad anbefaler i, den må ikke være med turbo (regler)
Jeg har ikk mere en 5000kr til hele bilen (Prisen til folkerace) så skal helst
være noget man selv kan fabrikkere...??
Har tænkt på 4 stk mc karburator, rustfri manifold + et portet og planet
topstykke..
På forhånd tak
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Billig tuning af B21A/23A Volvo motor til folkerace
-$-SKOV-$- skrev:Hej
Skal til at bygge en motor til noget folkerace det er en 242 fra sidst i
70erne.
Motoren bliver højst sandsynlig en B21A eller måske en B23A skal ihvertfald
være med karburator hvad anbefaler i, den må ikke være med turbo (regler)
Jeg har ikk mere en 5000kr til hele bilen (Prisen til folkerace) så skal helst
være noget man selv kan fabrikkere...??
Har tænkt på 4 stk mc karburator, rustfri manifold + et portet og planet
topstykke..
På forhånd tak
Glem portningen og planingen, og brug istedet pengene på en H-knast.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
-$-SKOV-$-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 24 okt 2006, 22:18
- mathle
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
mathle skrev:har du fundet en bil?? ellers har jeg en du må få så har du stadig 5kg til tunning
jeg ville finde en k-knast fra en 360glt med b200e de står rundt omkring på skrot pladserne efterhånden
Jeg tror de fleste er røget i knuseren......Idag stryger B234 (fine 2,3liters 16V motorer) til skrot, så de gamle 360ere er nok ved at være en sjælden race.......
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- mathle
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: tja
mathle skrev:jeg var uden på skrotten idag og der stod der da 3stk 360ere
Hvilken skrot?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- mathle
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: skrot
mathle skrev:stokkemarked produkt
hvorfor da
Ren nysgerrighed.
De lokale produktforretninger heromkring skrotter stort set alt efter ganske kort tid, pga pladsmangel. Derfor forsvinder mange sjove dele desværre. Hele (fungerende) turbomotorer er set skrottet uden videre....
Så det var interessant med en produktforretning/ophug der ikke har helt samme holdning, derfor....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!