Billig tuning af B21A/23A Volvo motor til folkerace

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
-$-SKOV-$-
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 okt 2006, 22:18

Billig tuning af B21A/23A Volvo motor til folkerace

#1 Indlæg af -$-SKOV-$- »

Hej

Skal til at bygge en motor til noget folkerace det er en 242 fra sidst i
70erne.
Motoren bliver højst sandsynlig en B21A eller måske en B23A skal ihvertfald
være med karburator hvad anbefaler i, den må ikke være med turbo (regler)

Jeg har ikk mere en 5000kr til hele bilen (Prisen til folkerace) så skal helst
være noget man selv kan fabrikkere...??

Har tænkt på 4 stk mc karburator, rustfri manifold + et portet og planet
topstykke..

På forhånd tak
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Billig tuning af B21A/23A Volvo motor til folkerace

#2 Indlæg af HenrikGM »

-$-SKOV-$- skrev:Hej

Skal til at bygge en motor til noget folkerace det er en 242 fra sidst i
70erne.
Motoren bliver højst sandsynlig en B21A eller måske en B23A skal ihvertfald
være med karburator hvad anbefaler i, den må ikke være med turbo (regler)

Jeg har ikk mere en 5000kr til hele bilen (Prisen til folkerace) så skal helst
være noget man selv kan fabrikkere...??

Har tænkt på 4 stk mc karburator, rustfri manifold + et portet og planet
topstykke..

På forhånd tak


Glem portningen og planingen, og brug istedet pengene på en H-knast.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#3 Indlæg af Bay »

Idéen med karburatorerne er god. Kombinér den evt med en racer knast.

Hvis du udskifter knasten alene uden at give bilen mere benzin får du ikke en skid power ud af det.

Mvh Bay
-$-SKOV-$-
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 okt 2006, 22:18

#4 Indlæg af -$-SKOV-$- »

Okay

hvor kan i anbefale jeg køber en knast henne??

Evt. en brugt, burde det ikk være mulig at finde? :D
Brugeravatar
mathle
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
Kontakt:

#5 Indlæg af mathle »

har du fundet en bil?? ellers har jeg en du må få så har du stadig 5kg til tunning

jeg ville finde en k-knast fra en 360glt med b200e de står rundt omkring på skrot pladserne efterhånden
volvo yearh
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

mathle skrev:har du fundet en bil?? ellers har jeg en du må få så har du stadig 5kg til tunning

jeg ville finde en k-knast fra en 360glt med b200e de står rundt omkring på skrot pladserne efterhånden


Jeg tror de fleste er røget i knuseren......Idag stryger B234 (fine 2,3liters 16V motorer) til skrot, så de gamle 360ere er nok ved at være en sjælden race.......
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
mathle
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
Kontakt:

tja

#7 Indlæg af mathle »

jeg var uden på skrotten idag og der stod der da 3stk 360ere
volvo yearh
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: tja

#8 Indlæg af HenrikGM »

mathle skrev:jeg var uden på skrotten idag og der stod der da 3stk 360ere


Hvilken skrot?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
mathle
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
Kontakt:

skrot

#9 Indlæg af mathle »

stokkemarked produkt

hvorfor da
volvo yearh
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: skrot

#10 Indlæg af HenrikGM »

mathle skrev:stokkemarked produkt

hvorfor da


Ren nysgerrighed.

De lokale produktforretninger heromkring skrotter stort set alt efter ganske kort tid, pga pladsmangel. Derfor forsvinder mange sjove dele desværre. Hele (fungerende) turbomotorer er set skrottet uden videre....:-(

Så det var interessant med en produktforretning/ophug der ikke har helt samme holdning, derfor....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar