Hej drenge.
Som nogen af jer måske ved, så kører jeg fordeler-tændning på min saab turbo 8v. Sidder og leger med tanken om en anden type, men hvilke valgmuligheder har jeg? Kører MSnS 2.2.
Er klar over, at EDIS vil kunne fungere, men at det heller ikke længere nødvendigvis er den bedste løsning...
Hvad har forummet at anbefale?
Tak for svar,
Daniel.
Tændingsvalg til MS
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Saab-Daniel skrev:Det skal lige siges, at jeg har været igang med at læse på msextra, og det ser ud til, at de anbefaler at bygge en kreds således man kan køre modul onboard på MS i stedet.
Nogen der har prøvet at bygge sådan en omgang?
Daniel.
Ok, hvad er der galt med dit fordeler tænding?
Hvis det ellers funker, hvorfor så skifte? Hvis du skifter for sjov, så helt fint, men forvent nu ikke en stor effektforøgelse,
Ja, du kan bygge spoledrivere ind i MS. Det medfører dog at du pludseligt har et helt andet spændingsniveau inde i din MS boks.
+300volt i nogle halv hurtige pulser fra spolens kickback fører du direkte ind til en CPU der gerne vil være skærmet mod støj i rimeligt omfang.
Hvis du ved hvad du laver, så kan det sagtens laves, men tænk dig lidt om.
Principielt kan du stort set bygge hvad som helst på. Enkeltspoler, dobbelspoler, du bestemmer egentligt....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Det kører som sådan ganske fint, det var lige så meget for at få mulighed for at få en kraftigere gnist end nu, og så lidt fordi det kunne være sjovt!
Et eller andet sted, virker det som om EDIS ikke er så dumt endda.
Syntes det kunne være sjovt at at køre uden fordeler på sådan en gammel 8v ventilet turbo konstruktion
Det var sådan set lidt ment som en mulighed for at få indspark fra folk, der har prøvet lidt forskelligt, og hvad der kan lade sig gøre med en version 2.2... En MSD 6a kunne være en mulighed her, f.eks.
Daniel.
Et eller andet sted, virker det som om EDIS ikke er så dumt endda.
Syntes det kunne være sjovt at at køre uden fordeler på sådan en gammel 8v ventilet turbo konstruktion
Det var sådan set lidt ment som en mulighed for at få indspark fra folk, der har prøvet lidt forskelligt, og hvad der kan lade sig gøre med en version 2.2... En MSD 6a kunne være en mulighed her, f.eks.
Daniel.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Principielt kan enhver MS gøre tricket med den rigtige software, evt plus en smule hardware.
Glem EDIS vejen. IMO et tilbageskridt!
Men du kan bruge EDIS spolen, og få wasted spark, via et bosch dobbeltspolemodul. 127 100 200/204 frit fra huskeren(tjek det før du bestiller!)
Glem EDIS vejen. IMO et tilbageskridt!
Men du kan bruge EDIS spolen, og få wasted spark, via et bosch dobbeltspolemodul. 127 100 200/204 frit fra huskeren(tjek det før du bestiller!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Modulet
0 227 100 200
Og stikket
1 287 013 005
tilslutningen ser således ud
1 Coil Negative [ Channel One ]
2 Switching Input [ Channel One ]
3 Not Used
4 Power Transistor Ground
5 Not Used
6 Coil Negative [ Channel Two ]
7 Switching Input [ Channel Two ]
Mit kommer på mandag, og skal styre 2 doppelt spoler fra en rangerover.
MVH
Morten
0 227 100 200
Og stikket
1 287 013 005
tilslutningen ser således ud
1 Coil Negative [ Channel One ]
2 Switching Input [ Channel One ]
3 Not Used
4 Power Transistor Ground
5 Not Used
6 Coil Negative [ Channel Two ]
7 Switching Input [ Channel Two ]
Mit kommer på mandag, og skal styre 2 doppelt spoler fra en rangerover.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html