Nogen der har en ide til hvad der er sket her?
Redaktør: Moderatorer
-
topcat
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 15 sep 2006, 13:58
Nogen der har en ide til hvad der er sket her?
http://stripsen.dk/smf/index.php?action ... =518;image
Der var lige pludselig vild underkompression på, den har ikke fået for mager blanding, men måske tændingen ikke har stået helt som den skulle.
Det er en nissan 200sx s13.
Der var lige pludselig vild underkompression på, den har ikke fået for mager blanding, men måske tændingen ikke har stået helt som den skulle.
Det er en nissan 200sx s13.
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Det kan jeg se med det blotte øje, det er dine stempler der har varmet varme, for varme, og når de så køler ned igen, bliver de mindre end standard, så knækker de somreglt en ring, og så underkomprimere den. Der er simpelhen for meget afstand mellen væg og stempel nu.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Måske det stempel skulle ud før man sådan lige kan konkludere hvad der er sket....
Klyfax; hvor meget temperatur skal der til, før et alustempel bliver varmt nok til at "komprimere" sig selv?
Og hvor meget mindre kan man få et stempel på den måde?
Klyfax; hvor meget temperatur skal der til, før et alustempel bliver varmt nok til at "komprimere" sig selv?
Og hvor meget mindre kan man få et stempel på den måde?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Havneren skrev:Det kunne sagtens være et resultat af tændingsbanken det der.
V/h Chr
også det jeg ville mene tændingsbanken også på grund af at stemplet er smeltet 2 steder... der har været varmt
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
Hvad bruger du til at kontrollere at din blanding er i orden under tryk.?
Ligner nu mager blanding.. (magerblanding kan også tændings banke
)
Mange 200sx'er får løsningen med noget "Stage 2-3 chip" fra England og en upgrade turbo (hvad folk kan skaffe)
Skyline dyser Prograssivregulator og en walbro benzinpumpe..
Men glemmer ret tit at der er forskel på karakteristik på den turbo chippen er bygget ud fra kontra den Brugeren vælger..
Så ved samme ladetryk kan man hente flere eller færre hk..
Og som vi alle kender vil man jo ret hurtigt gerne have mere knald på og bleeder wastegaten lidt..
Så en tur på motorvejen og der er et lille hul hvor Labda lander på 0.95-0.84 (eks.).. i lidt for lang tid.. så er uheldet desværre sket..
Der er tit hvor man bliver snydt af den lidt langsomme fejlvisende lambda måler man kan købe rundt på nettet..
Den kan sådan ca kun bruges til at vise om man holder bilen på et økonomisk plan..
Ligner nu mager blanding.. (magerblanding kan også tændings banke
Mange 200sx'er får løsningen med noget "Stage 2-3 chip" fra England og en upgrade turbo (hvad folk kan skaffe)
Skyline dyser Prograssivregulator og en walbro benzinpumpe..
Men glemmer ret tit at der er forskel på karakteristik på den turbo chippen er bygget ud fra kontra den Brugeren vælger..
Så ved samme ladetryk kan man hente flere eller færre hk..
Og som vi alle kender vil man jo ret hurtigt gerne have mere knald på og bleeder wastegaten lidt..
Så en tur på motorvejen og der er et lille hul hvor Labda lander på 0.95-0.84 (eks.).. i lidt for lang tid.. så er uheldet desværre sket..
Der er tit hvor man bliver snydt af den lidt langsomme fejlvisende lambda måler man kan købe rundt på nettet..
Den kan sådan ca kun bruges til at vise om man holder bilen på et økonomisk plan..