Da jeg også vil være en del af klubben, har bestilt Megasquirt 2.2 (V3 PCB) til min bil (Legacy turbo)
Jeg har læst en del om MS men jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står hvad der skulle være godt eller dårligt, ved de forskellige trigger hjul.
Horfor skulle man vælge det ene frem for det andet??
Min overbevisning ville være at "opløsningen" på 60-2 er bedere end 32-1,
men er der så også mere støj/fejlvisning??
Står også og skal vælge mellem VR (induktiv) eller optisk (huller og gaffel)
Til at starte med vil jeg køre Wasted spark på mine COP hætter, de bliver bare sat sammen 2 og 2.
Men jeg kan ikke finde hvor på V3 printet jeg skal montere den ekstra VB291.
MVH Johan O R
32-1 VS. 60-2 + VB291
Redaktør: Moderatorer
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
32-1 VS. 60-2 + VB291
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: 32-1 VS. 60-2 + VB291
Johan O R skrev:Min overbevisning ville være at "opløsningen" på 60-2 er bedere end 32-1,
men er der så også mere støj/fejlvisning??
R
For realistiskt set at kunne bedømme dette kræver det ret indgående kendskab til codens struktur.
Men vi ryger straks over i flueknep, da et 8-1 hjul er endda temmeligt præcist. Sågar et 2tandshjul er temmeligt præcist. Nok til at det bliver lidt irrelevant.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
ok.
Grunden til jeg spørge, er for ikke at skulle skifte trigger hjul senere, hvis nu den ene type er bedere end en anden..
Så er det rigtigt opfattet at hvis jeg vælger et 32-1 hjul, vil jeg ikke komme til at fortryde senere?
Og hvordan med induktiv mod optisk?
Er der noget for eller imod?
Grunden til jeg spørge, er for ikke at skulle skifte trigger hjul senere, hvis nu den ene type er bedere end en anden..
Så er det rigtigt opfattet at hvis jeg vælger et 32-1 hjul, vil jeg ikke komme til at fortryde senere?
Og hvordan med induktiv mod optisk?
Er der noget for eller imod?
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Johan O R skrev:ok.
Grunden til jeg spørge, er for ikke at skulle skifte trigger hjul senere, hvis nu den ene type er bedere end en anden..
Så er det rigtigt opfattet at hvis jeg vælger et 32-1 hjul, vil jeg ikke komme til at fortryde senere?
Og hvordan med induktiv mod optisk?
Er der noget for eller imod?
32-1 er jo ikke en std.
Jeg ville først vælge om jeg skulle køre COP, eller wasted spark.
Hvis wasted spark, så 36-1 plus en digital sensor, eller en optisk. Led efter noget der giver firkantsignal. Jeg ved der er folk der sværger til induktiv giver, men det kan medføre en del problemer, så når du spørger som du gør, så hold dig fra induktive givere.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
jeg var nu også mest til en optisk gaffel på remhjulet.
Ja jeg kan næsten forstå at jeg bliver nødt til at skifte triggerhjul undevejs, For jeg vil lægge ud med wasted spark, og så senere prøve mig med COP.
Da jeg har fået den opfattelse af at man ikke skal kaste sig i COP som det første.
Ja jeg kan næsten forstå at jeg bliver nødt til at skifte triggerhjul undevejs, For jeg vil lægge ud med wasted spark, og så senere prøve mig med COP.
Da jeg har fået den opfattelse af at man ikke skal kaste sig i COP som det første.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars