4age Silvertop ladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
zeion
Junior Medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 18 aug 2006, 10:08
Geografisk sted: Næstved

4age Silvertop ladetryk

#1 Indlæg af zeion »

Hej pp folkens

Jeg har siddet og fulgt lidt med på siden den sidste måned og det er virkelig rart at se et forum, som ikke er spoleret af scotterknægte og sure mundhuggende mennesker.

Så derfor tænkte jeg at dette måtte være det rette element at placere mit relative simple spørgsmål.

En standart 4age 20v silvertop.
Kan man kører med 0,4 - 0,5 ladetryk på sådan en uden den springer sig selv i stumper og stykker ?

Planen er nogle 4agze stempler, men er det nok ? eller skal man også have krumtappen fra en 4agze ?

Og hvad med topparkningen, skal det være noget metal for at hæve komprationen ?

På forhånd tak !

Mvh Lasse Kofoed
Supra MKIII - 2JZ-GTE
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#2 Indlæg af Jesper H »

Krumtappen er den samme i en 4agze. Jeg kører med 4agze stempler og 3 7afe toppakninger, det holder fint til 1 bar, og sikkert også mere hvis man ville.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
zeion
Junior Medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 18 aug 2006, 10:08
Geografisk sted: Næstved

#3 Indlæg af zeion »

Perfekt, tak for det hurtige og præcise svar.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Hvis det bare er 0.4-0.5 bar så er kompressor stempler sku gode nok. Bare tag dem fra 145'eren...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#5 Indlæg af Alex_Reedtz »

Og lige for at rette dig lidt, du skal nok sænke kompressionen istedet for at hæve den.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Hvis du montere 145hk's 4agze stempler, så har du sænket kompression.
Egon kører med 2,5 bar på de stempler, så tror de holder til dig også. :gnaek:
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
zeion
Junior Medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 18 aug 2006, 10:08
Geografisk sted: Næstved

#7 Indlæg af zeion »

sænket kompression :reading:

i har ret. :roll:

Er der nogle af jer der har nogle 4agze stempler tilsalg.
Hvad må prisen være på sådan nogle, i rimlig stand ?

Jeg har anskaffet mig følgende dele

Turbomanifold
Turbo
Intercooler
Mf2
2x 7mgte dysser

Diverse rør er der styr på.

Hvad siger eksperterne til det ?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#8 Indlæg af klyfax »

Kompressor stempler, og en Fuel Cut Defencer, så er den hjemme...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
zeion
Junior Medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 18 aug 2006, 10:08
Geografisk sted: Næstved

#9 Indlæg af zeion »

Okay !

Fuel Cut Defencer, troede ellers at mf2'eren var nok !

Ved godt det kun er benzin tilskud.Men havde fået på fornemmesen at det var det der skulle bruges.

Når ja også har jeg også en 2,5bars mapsensor
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#10 Indlæg af Jesper H »

zeion skrev:Okay !

Fuel Cut Defencer, troede ellers at mf2'eren var nok !

Ved godt det kun er benzin tilskud.Men havde fået på fornemmesen at det var det der skulle bruges.

Når ja også har jeg også en 2,5bars mapsensor


Styreboksen kan ikke lide tryk, så den skal snydes med en FCD. Den kan købes ved www.turbomotor.dk

Den orginale mapsensor kan sagtens bruges.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Besvar