Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2006, 22:50 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 aug 2006, 09:08
Indlæg: 88
Geografisk sted: Næstved
Hej pp folkens

Jeg har siddet og fulgt lidt med på siden den sidste måned og det er virkelig rart at se et forum, som ikke er spoleret af scotterknægte og sure mundhuggende mennesker.

Så derfor tænkte jeg at dette måtte være det rette element at placere mit relative simple spørgsmål.

En standart 4age 20v silvertop.
Kan man kører med 0,4 - 0,5 ladetryk på sådan en uden den springer sig selv i stumper og stykker ?

Planen er nogle 4agze stempler, men er det nok ? eller skal man også have krumtappen fra en 4agze ?

Og hvad med topparkningen, skal det være noget metal for at hæve komprationen ?

På forhånd tak !

Mvh Lasse Kofoed

_________________
Supra MKIII - 2JZ-GTE


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 10:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Krumtappen er den samme i en 4agze. Jeg kører med 4agze stempler og 3 7afe toppakninger, det holder fint til 1 bar, og sikkert også mere hvis man ville.

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 14:15 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 aug 2006, 09:08
Indlæg: 88
Geografisk sted: Næstved
Perfekt, tak for det hurtige og præcise svar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 15:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvis det bare er 0.4-0.5 bar så er kompressor stempler sku gode nok. Bare tag dem fra 145'eren...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 16:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Og lige for at rette dig lidt, du skal nok sænke kompressionen istedet for at hæve den.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 16:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvis du montere 145hk's 4agze stempler, så har du sænket kompression.
Egon kører med 2,5 bar på de stempler, så tror de holder til dig også. :gnaek:
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 22:14 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 aug 2006, 09:08
Indlæg: 88
Geografisk sted: Næstved
sænket kompression :reading:

i har ret. :roll:

Er der nogle af jer der har nogle 4agze stempler tilsalg.
Hvad må prisen være på sådan nogle, i rimlig stand ?

Jeg har anskaffet mig følgende dele

Turbomanifold
Turbo
Intercooler
Mf2
2x 7mgte dysser

Diverse rør er der styr på.

Hvad siger eksperterne til det ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 22:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Kompressor stempler, og en Fuel Cut Defencer, så er den hjemme...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006, 22:19 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 aug 2006, 09:08
Indlæg: 88
Geografisk sted: Næstved
Okay !

Fuel Cut Defencer, troede ellers at mf2'eren var nok !

Ved godt det kun er benzin tilskud.Men havde fået på fornemmesen at det var det der skulle bruges.

Når ja også har jeg også en 2,5bars mapsensor


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006, 09:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
zeion skrev:
Okay !

Fuel Cut Defencer, troede ellers at mf2'eren var nok !

Ved godt det kun er benzin tilskud.Men havde fået på fornemmesen at det var det der skulle bruges.

Når ja også har jeg også en 2,5bars mapsensor


Styreboksen kan ikke lide tryk, så den skal snydes med en FCD. Den kan købes ved www.turbomotor.dk

Den orginale mapsensor kan sagtens bruges.

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team