Hej drenge...
Har læst manualen til lc-1'eren et par gange nu, idet jeg har bestilt sådan en. Passer det for mig, at analog-udgang 2 er den jeg skal sætte til megasquirt? Ligeledes, så er jeg lidt i tvivl om, hvordan jeg skal sætte stel-kablet til denne udgang til... Skal den "bare" sluttes til stel samme sted som jeg steller f.eks. IAT-sensoren? Har der nogen reel betydning, hvor man vælger at stelle de forskellige ledninger der skal stelles, eller kan man vælge at stelle Heater-ground, system-ground, og analog out ground samme sted?
Umiddelbart, vil jeg tro, at
1. Analog out ground skal stelles samme sted som MS får stel.
2. Heater ground skal stelles samme sted som batteriet tager stel fra, på chassiet.
3. System ground er jeg i tvivl om, hvor skal den have stel fra?
Håber i med erfaring kan hjælpe mig lidt!
Mvh,
Daniel.
Opkobling af WB LC-1 til Megasquirt...
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
System ground og heater ground er der ingen grund til ikke at stelle samme sted - et godt sted på karossen eller hvad du nu måtte hitte på - det er ikke kritisk.
Analog out ground vil du optimalt stelle samme sted som din MS - hvor det så end er - eller til en af MS'ens stelledninger hvis du har en række af dem (HenrikGM-modellerne med ledningsnet har en række ledninger i pigtailen som kan bruges til det).
Innovate har en laaang forklaring på hvad og hvorfor det er lækkert at stelle de forskellige ting hvor - men finten er primært at bruger man en god stel til heater og system sammen så har man en faktor mindre til at forhindre én i at få nok spænding på sonden. Steller man analog out ground sammen med motorstyringen, så er man sikker på at man får de mest støjfrie og bedre målinger uden problemer fra spændingsfald som følge af dårlige forbindelser.
Analog out ground vil du optimalt stelle samme sted som din MS - hvor det så end er - eller til en af MS'ens stelledninger hvis du har en række af dem (HenrikGM-modellerne med ledningsnet har en række ledninger i pigtailen som kan bruges til det).
Innovate har en laaang forklaring på hvad og hvorfor det er lækkert at stelle de forskellige ting hvor - men finten er primært at bruger man en god stel til heater og system sammen så har man en faktor mindre til at forhindre én i at få nok spænding på sonden. Steller man analog out ground sammen med motorstyringen, så er man sikker på at man får de mest støjfrie og bedre målinger uden problemer fra spændingsfald som følge af dårlige forbindelser.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg har den hovedregel at alle elkomponenter der er monteret på motoren.
De stelles på motoren.
Så slipper man for at brænde en dyr komponent af hvis stelforbindelsen imellem batt. og motor bliver dårlig.
Analog out stelles nærmest MS.
De andre kan også bruge samme stelpunkt. hvis ledningerne kan bære ampere trækket.
MVH
Morten
De stelles på motoren.
Så slipper man for at brænde en dyr komponent af hvis stelforbindelsen imellem batt. og motor bliver dårlig.
Analog out stelles nærmest MS.
De andre kan også bruge samme stelpunkt. hvis ledningerne kan bære ampere trækket.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Jeg har i forvejen stellet MS på motoren, og har ingen problemer med at få flere stel-ledninger kørt derpå. MS har jeg i øvrigt selv bygget.
Jeg finder således bare en god stel på karossen til system og heater.
Dernæst steller jeg analog på motoren, samme sted som ms. Det lyder super, tak for hjælpen!
Hvordan gør man i øvrigt, hvis man blot vil udlæse afr på sin laptop, f.eks. på en anden bil, er det samme procedure? Jeg er klar over at system og heater skal have samme stel, men skal den analoge også stelles i det tilfælde?
Daniel.
Jeg finder således bare en god stel på karossen til system og heater.
Dernæst steller jeg analog på motoren, samme sted som ms. Det lyder super, tak for hjælpen!
Hvordan gør man i øvrigt, hvis man blot vil udlæse afr på sin laptop, f.eks. på en anden bil, er det samme procedure? Jeg er klar over at system og heater skal have samme stel, men skal den analoge også stelles i det tilfælde?
Daniel.
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
