Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2006, 10:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej drenge...
Har læst manualen til lc-1'eren et par gange nu, idet jeg har bestilt sådan en. Passer det for mig, at analog-udgang 2 er den jeg skal sætte til megasquirt? Ligeledes, så er jeg lidt i tvivl om, hvordan jeg skal sætte stel-kablet til denne udgang til... Skal den "bare" sluttes til stel samme sted som jeg steller f.eks. IAT-sensoren? Har der nogen reel betydning, hvor man vælger at stelle de forskellige ledninger der skal stelles, eller kan man vælge at stelle Heater-ground, system-ground, og analog out ground samme sted?
Umiddelbart, vil jeg tro, at
1. Analog out ground skal stelles samme sted som MS får stel.
2. Heater ground skal stelles samme sted som batteriet tager stel fra, på chassiet.
3. System ground er jeg i tvivl om, hvor skal den have stel fra?

Håber i med erfaring kan hjælpe mig lidt!

Mvh,
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2006, 11:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
System ground og heater ground er der ingen grund til ikke at stelle samme sted - et godt sted på karossen eller hvad du nu måtte hitte på - det er ikke kritisk.

Analog out ground vil du optimalt stelle samme sted som din MS - hvor det så end er - eller til en af MS'ens stelledninger hvis du har en række af dem (HenrikGM-modellerne med ledningsnet har en række ledninger i pigtailen som kan bruges til det).

Innovate har en laaang forklaring på hvad og hvorfor det er lækkert at stelle de forskellige ting hvor - men finten er primært at bruger man en god stel til heater og system sammen så har man en faktor mindre til at forhindre én i at få nok spænding på sonden. Steller man analog out ground sammen med motorstyringen, så er man sikker på at man får de mest støjfrie og bedre målinger uden problemer fra spændingsfald som følge af dårlige forbindelser.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2006, 11:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har den hovedregel at alle elkomponenter der er monteret på motoren.
De stelles på motoren.
Så slipper man for at brænde en dyr komponent af hvis stelforbindelsen imellem batt. og motor bliver dårlig.

Analog out stelles nærmest MS.
De andre kan også bruge samme stelpunkt. hvis ledningerne kan bære ampere trækket.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2006, 12:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Jeg har i forvejen stellet MS på motoren, og har ingen problemer med at få flere stel-ledninger kørt derpå. MS har jeg i øvrigt selv bygget.
Jeg finder således bare en god stel på karossen til system og heater.
Dernæst steller jeg analog på motoren, samme sted som ms. Det lyder super, tak for hjælpen!
Hvordan gør man i øvrigt, hvis man blot vil udlæse afr på sin laptop, f.eks. på en anden bil, er det samme procedure? Jeg er klar over at system og heater skal have samme stel, men skal den analoge også stelles i det tilfælde?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2006, 12:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Til at udlæse på laptop behøver du ikke stelle analogue out - det er kun hvis du vil udlæse fra de analoge udgange såmænd :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2006, 12:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Wildert skrev:
det er kun hvis du vil udlæse fra de analoge udgange såmænd


Hmm, flot tænkt Daniel... :)
Men på den anden side er jeg sikker nu, haha :D
Tak for hjælpen drenge, priceless!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2006, 20:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
jeg må erkende, at jeg er doven! Jeg har bare crimpet alle stelledningerne sammen på en ringkabelsko, som sidder skruet fast samme sted som motronic tager stel... (i handskerummet)

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2006, 23:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Præcist samme måde jeg har gjort det på, og det virker upåklageligt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team