Montering af både turbo og kompressor samt intercooler?????
Redaktør: Moderatorer
-
supra.
- Nyt Medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07
Montering af både turbo og kompressor samt intercooler?????
Hejsa. Jeg skal igang med at tune min supra 2,8i GT, og skal have både turbo og kompressor på den. Er der nogen der ved hvilken rækkefølge man skal sætte det hele sammen i for at få fuld valuta? Evt gerne hvis der er nogen der har nogen skitser liggende, vil jeg meget gerne modtage en kopi af dem.
På forhånd tak, Carsten.
På forhånd tak, Carsten.
-
Kws
- Medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
- Geografisk sted: Randers
jeg ville sætte turboen til at blæse luft ind i kompressoren. så har du udnytte af kompressoren helt fra bunden. og endnu vildere når turboen lader med det antal bar den nu skal.
forstil dig at kompressoren lader 1 bar ved 1200 rpm. så ved 3000 rpm lader turboen os med 1 bar. det må give ca 2 bars ladetryk ind i indsugningen.
forstil dig at kompressoren lader 1 bar ved 1200 rpm. så ved 3000 rpm lader turboen os med 1 bar. det må give ca 2 bars ladetryk ind i indsugningen.
-
supra.
- Nyt Medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07
tak for svaret. men jeg kan nu ikke forestille mig at de kan komme til at lade med 2 bar, da de når de "overlaper" hinanden vil udligne det, men jeg forestillede mig at den vill kunne lade konstant med 0.9 bars tryk fra bund til top, men ved ikke om jeg tager helt fejl. Hvis den der sidder inderst f. eks kan lade med 1 bar, vil den jo ikke pludselig kunne lade med 2 bar blot fordi den får mere luft. (ifølge min teori) 
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Kws skrev:jeg ville sætte turboen til at blæse luft ind i kompressoren. så har du udnytte af kompressoren helt fra bunden. og endnu vildere når turboen lader med det antal bar den nu skal.
forstil dig at kompressoren lader 1 bar ved 1200 rpm. så ved 3000 rpm lader turboen os med 1 bar. det må give ca 2 bars ladetryk ind i indsugningen.
Øhh... Hvis du ligger 1 og 1 bar sammen, får du 1 bar
Medmindre du altså sender 1 bar til kompressoren, så den "tror" det er grundtryk/atm tryk. Og hæver det med 1 bar.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
hvis du lægger 1bars ladetryk og 1bars ladetryk, sammen får du helt sikkert meget tæt på 3bar abs.! ingen tvivl om det...
kig lidt på de svenske sider ang SUPRA med både turbo og kompressor.... der kører en historie om en mk. 4 SUPRA... den ser rigtig imponerende ud.... der skulle være ofret utroligt mange penge....den lyder super OND!!! MVH. søren
PS. det sjove er at den SVENSKE SUPRA kører samme tider og slutfart som en standard med alm. 2jz gte motor..... har selv set og hørt bilen.... lidt at tænke over!
kig lidt på de svenske sider ang SUPRA med både turbo og kompressor.... der kører en historie om en mk. 4 SUPRA... den ser rigtig imponerende ud.... der skulle være ofret utroligt mange penge....den lyder super OND!!! MVH. søren
PS. det sjove er at den SVENSKE SUPRA kører samme tider og slutfart som en standard med alm. 2jz gte motor..... har selv set og hørt bilen.... lidt at tænke over!
-
supra.
- Nyt Medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
supra. skrev:Finn Tolstrup Pedersen skrev:Du skal ikke tage dig af søren, han ligger fælder ud hele tiden![]()
Du skal se hvad han skriver.
MVH Finn
okay, hvem af dem er søren? mvh carsten
Søren = Iqs
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]