Montering af både turbo og kompressor samt intercooler?????

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

Montering af både turbo og kompressor samt intercooler?????

#1 Indlæg af supra. »

Hejsa. Jeg skal igang med at tune min supra 2,8i GT, og skal have både turbo og kompressor på den. Er der nogen der ved hvilken rækkefølge man skal sætte det hele sammen i for at få fuld valuta? Evt gerne hvis der er nogen der har nogen skitser liggende, vil jeg meget gerne modtage en kopi af dem.

På forhånd tak, Carsten.
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#2 Indlæg af Kws »

jeg ville sætte turboen til at blæse luft ind i kompressoren. så har du udnytte af kompressoren helt fra bunden. og endnu vildere når turboen lader med det antal bar den nu skal.

forstil dig at kompressoren lader 1 bar ved 1200 rpm. så ved 3000 rpm lader turboen os med 1 bar. det må give ca 2 bars ladetryk ind i indsugningen.
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#3 Indlæg af supra. »

tak for svaret. men jeg kan nu ikke forestille mig at de kan komme til at lade med 2 bar, da de når de "overlaper" hinanden vil udligne det, men jeg forestillede mig at den vill kunne lade konstant med 0.9 bars tryk fra bund til top, men ved ikke om jeg tager helt fejl. Hvis den der sidder inderst f. eks kan lade med 1 bar, vil den jo ikke pludselig kunne lade med 2 bar blot fordi den får mere luft. (ifølge min teori) :lol:
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#4 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Kws skrev:jeg ville sætte turboen til at blæse luft ind i kompressoren. så har du udnytte af kompressoren helt fra bunden. og endnu vildere når turboen lader med det antal bar den nu skal.

forstil dig at kompressoren lader 1 bar ved 1200 rpm. så ved 3000 rpm lader turboen os med 1 bar. det må give ca 2 bars ladetryk ind i indsugningen.


Øhh... Hvis du ligger 1 og 1 bar sammen, får du 1 bar ;)

Medmindre du altså sender 1 bar til kompressoren, så den "tror" det er grundtryk/atm tryk. Og hæver det med 1 bar.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

hvis du lægger 1bars ladetryk og 1bars ladetryk, sammen får du helt sikkert meget tæt på 3bar abs.! ingen tvivl om det...
kig lidt på de svenske sider ang SUPRA med både turbo og kompressor.... der kører en historie om en mk. 4 SUPRA... den ser rigtig imponerende ud.... der skulle være ofret utroligt mange penge....den lyder super OND!!! MVH. søren
PS. det sjove er at den SVENSKE SUPRA kører samme tider og slutfart som en standard med alm. 2jz gte motor..... har selv set og hørt bilen.... lidt at tænke over!
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#6 Indlæg af supra. »

hvordan kan det være at det lige pludselig bliver til 3 bar? :roll: Men noget helt andet er: hvordan kobler jeg det hele sammen uden at tabe kraften eller smide motoren af når jeg starter den? Det er jo ikke alle biler der kan holde til flere bars tryk konstant, havde regnet med at køre omkring 0,9-1 bar.
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#7 Indlæg af supra. »

hejsa. Jeg har snakket med entech og fundet ud af det hele. :up: tak for hjælpen.. så er det igang med at skrue løs.... :lusket:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Du skal ikke tage dig af søren, han ligger fælder ud hele tiden :tooth:
Du skal se hvad han skriver.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#9 Indlæg af supra. »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Du skal ikke tage dig af søren, han ligger fælder ud hele tiden :tooth:
Du skal se hvad han skriver.
MVH Finn



okay, hvem af dem er søren? mvh carsten
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#10 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

supra. skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Du skal ikke tage dig af søren, han ligger fælder ud hele tiden :tooth:
Du skal se hvad han skriver.
MVH Finn



okay, hvem af dem er søren? mvh carsten


Søren = Iqs :D
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Besvar