Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 aug 2006, 20:12 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2006, 20:07
Indlæg: 17
Hejsa. Jeg skal igang med at tune min supra 2,8i GT, og skal have både turbo og kompressor på den. Er der nogen der ved hvilken rækkefølge man skal sætte det hele sammen i for at få fuld valuta? Evt gerne hvis der er nogen der har nogen skitser liggende, vil jeg meget gerne modtage en kopi af dem.

På forhånd tak, Carsten.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2006, 20:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
jeg ville sætte turboen til at blæse luft ind i kompressoren. så har du udnytte af kompressoren helt fra bunden. og endnu vildere når turboen lader med det antal bar den nu skal.

forstil dig at kompressoren lader 1 bar ved 1200 rpm. så ved 3000 rpm lader turboen os med 1 bar. det må give ca 2 bars ladetryk ind i indsugningen.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2006, 20:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2006, 20:07
Indlæg: 17
tak for svaret. men jeg kan nu ikke forestille mig at de kan komme til at lade med 2 bar, da de når de "overlaper" hinanden vil udligne det, men jeg forestillede mig at den vill kunne lade konstant med 0.9 bars tryk fra bund til top, men ved ikke om jeg tager helt fejl. Hvis den der sidder inderst f. eks kan lade med 1 bar, vil den jo ikke pludselig kunne lade med 2 bar blot fordi den får mere luft. (ifølge min teori) :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 00:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Kws skrev:
jeg ville sætte turboen til at blæse luft ind i kompressoren. så har du udnytte af kompressoren helt fra bunden. og endnu vildere når turboen lader med det antal bar den nu skal.

forstil dig at kompressoren lader 1 bar ved 1200 rpm. så ved 3000 rpm lader turboen os med 1 bar. det må give ca 2 bars ladetryk ind i indsugningen.


Øhh... Hvis du ligger 1 og 1 bar sammen, får du 1 bar ;)

Medmindre du altså sender 1 bar til kompressoren, så den "tror" det er grundtryk/atm tryk. Og hæver det med 1 bar.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 07:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis du lægger 1bars ladetryk og 1bars ladetryk, sammen får du helt sikkert meget tæt på 3bar abs.! ingen tvivl om det...
kig lidt på de svenske sider ang SUPRA med både turbo og kompressor.... der kører en historie om en mk. 4 SUPRA... den ser rigtig imponerende ud.... der skulle være ofret utroligt mange penge....den lyder super OND!!! MVH. søren
PS. det sjove er at den SVENSKE SUPRA kører samme tider og slutfart som en standard med alm. 2jz gte motor..... har selv set og hørt bilen.... lidt at tænke over!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 07:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2006, 20:07
Indlæg: 17
hvordan kan det være at det lige pludselig bliver til 3 bar? :roll: Men noget helt andet er: hvordan kobler jeg det hele sammen uden at tabe kraften eller smide motoren af når jeg starter den? Det er jo ikke alle biler der kan holde til flere bars tryk konstant, havde regnet med at køre omkring 0,9-1 bar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 10:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2006, 20:07
Indlæg: 17
hejsa. Jeg har snakket med entech og fundet ud af det hele. :up: tak for hjælpen.. så er det igang med at skrue løs.... :lusket:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 11:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du skal ikke tage dig af søren, han ligger fælder ud hele tiden :tooth:
Du skal se hvad han skriver.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 12:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2006, 20:07
Indlæg: 17
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Du skal ikke tage dig af søren, han ligger fælder ud hele tiden :tooth:
Du skal se hvad han skriver.
MVH Finn



okay, hvem af dem er søren? mvh carsten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 12:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
supra. skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Du skal ikke tage dig af søren, han ligger fælder ud hele tiden :tooth:
Du skal se hvad han skriver.
MVH Finn



okay, hvem af dem er søren? mvh carsten


Søren = Iqs :D

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team