KN erstatningsfilter kontra KN cone filter på vr6
Redaktør: Moderatorer
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
KN erstatningsfilter kontra KN cone filter på vr6
Har for nylig taget mit KN cone filter af og monteret den originale kasse, kassen er ændret lidt så der er ingen "plumbering", og der er så monteret KN erstatningsfilter i også. Mit spørgsmål er så, om det kan være rigtigt at den nu trækker mindre i de høje omdrejninger? Kan selvfølgelig være at jeg bare synes det fordi den er blevet mere lydløs nu inde i kabinen, vil faktisk gå så langt at sige, at den er blevet MEGET mere lydløs nu, det er jo selvfølgelig også rart
men vil jo gerne have at den kan yde bedst muligt. Ved at man på i en RST mister hk men vinder moment ved at sætte et åben KN cone filter på pga. varme, så jeg ville jo umidelbart mene at jeg ville have fået nogle flere end før pga. at filteret nu er i kasse og ikke bare kan suge varm luft på samme måde som før.
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
luftfilterkasse eller ej , det kan nok diskuteres herfra og til belgien og hjem igen uden at komme frem til en entydig konklusion men min egen erfaring med åbne filtre er at med åbent filter for lidt mere power over 3500 omdr og med standard kasse+K&N eller lignende vil man få lidt hele vejen op .
grunden til at det måske føles hurtigere med kasse og K&N er måske at man har lidt mindre drejningsmoment ved små omdr og at der kommer en (måske pludselig) stigning i drejningsmoment+HK ved ex 4300 omdr så føles motoren en anelse hurtigere end hvis effektkurven var lidt mere flad som da den kørte med åbent filter
håber det giver lidt mening , det er lidt svært at gengive hjernebølger på skrift
MVH Luske
grunden til at det måske føles hurtigere med kasse og K&N er måske at man har lidt mindre drejningsmoment ved små omdr og at der kommer en (måske pludselig) stigning i drejningsmoment+HK ved ex 4300 omdr så føles motoren en anelse hurtigere end hvis effektkurven var lidt mere flad som da den kørte med åbent filter
håber det giver lidt mening , det er lidt svært at gengive hjernebølger på skrift
MVH Luske
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
Og så lige det åbentlyse:
Montering af et conefilter i motorrummet uden afskærmning er en herre noller ide.
Ja det larmer
Ja det ser tumpet ud
Ja du mister effekt, da det suger mere varm luft kontra original luftfilterkasse
Skal det laves rigtig skal der fabrikeres et lukket "Cold Air Intake" system og glem alt om K&N's isoleringstæppe. Ok de skærmer mod varmebølgerne men suger stadig varm luft ind mellem kølerhjelm og kant af tæppe. Desuden er det pissegrimt.
Montering af et conefilter i motorrummet uden afskærmning er en herre noller ide.
Ja det larmer
Ja det ser tumpet ud
Ja du mister effekt, da det suger mere varm luft kontra original luftfilterkasse
Skal det laves rigtig skal der fabrikeres et lukket "Cold Air Intake" system og glem alt om K&N's isoleringstæppe. Ok de skærmer mod varmebølgerne men suger stadig varm luft ind mellem kølerhjelm og kant af tæppe. Desuden er det pissegrimt.
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
Wanker skrev:Og så lige det åbentlyse:
Montering af et conefilter i motorrummet uden afskærmning er en herre noller ide.
Ja det larmer
Ja det ser tumpet ud
Ja du mister effekt, da det suger mere varm luft kontra original luftfilterkasse
Skal det laves rigtig skal der fabrikeres et lukket "Cold Air Intake" system og glem alt om K&N's isoleringstæppe. Ok de skærmer mod varmebølgerne men suger stadig varm luft ind mellem kølerhjelm og kant af tæppe. Desuden er det pissegrimt.
Basicly er det egentlig bare en lukket/isoleret kasse med luftindtag i front eller hjulkasse.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja okay jeg bøjer mig i støvet.. den hurtige og grimme måde at løste problemet med varm luft er en spand med låg lidt gaffatape lidt flexrør og en hulsav.. og så skærme filteret af inden i en kasse og tilføre luft udefra.. den pæne løsning heder så rustfrit stål, kulfiber osv..
på min bil har jeg monteret et hks "wannabe" filter helt klods mod front gitteret. så det får kold luft (self får det varm luft ved bykørsel men der virker ic'en jo heller ikke optimalt så det er et fedt..) og har ingen planer om at fabrikere varmeskjold lige pt. ( nok nærmere større ic;-))..
på min bil har jeg monteret et hks "wannabe" filter helt klods mod front gitteret. så det får kold luft (self får det varm luft ved bykørsel men der virker ic'en jo heller ikke optimalt så det er et fedt..) og har ingen planer om at fabrikere varmeskjold lige pt. ( nok nærmere større ic;-))..
Fri bane fuld hane! 