Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Har for nylig taget mit KN cone filter af og monteret den originale kasse, kassen er ændret lidt så der er ingen "plumbering", og der er så monteret KN erstatningsfilter i også. Mit spørgsmål er så, om det kan være rigtigt at den nu trækker mindre i de høje omdrejninger? Kan selvfølgelig være at jeg bare synes det fordi den er blevet mere lydløs nu inde i kabinen, vil faktisk gå så langt at sige, at den er blevet MEGET mere lydløs nu, det er jo selvfølgelig også rart :) men vil jo gerne have at den kan yde bedst muligt. Ved at man på i en RST mister hk men vinder moment ved at sætte et åben KN cone filter på pga. varme, så jeg ville jo umidelbart mene at jeg ville have fået nogle flere end før pga. at filteret nu er i kasse og ikke bare kan suge varm luft på samme måde som før.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

luftfilterkasse eller ej , det kan nok diskuteres herfra og til belgien og hjem igen uden at komme frem til en entydig konklusion men min egen erfaring med åbne filtre er at med åbent filter for lidt mere power over 3500 omdr og med standard kasse+K&N eller lignende vil man få lidt hele vejen op .
grunden til at det måske føles hurtigere med kasse og K&N er måske at man har lidt mindre drejningsmoment ved små omdr og at der kommer en (måske pludselig) stigning i drejningsmoment+HK ved ex 4300 omdr så føles motoren en anelse hurtigere end hvis effektkurven var lidt mere flad som da den kørte med åbent filter

håber det giver lidt mening , det er lidt svært at gengive hjernebølger på skrift :D

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem

Ja med det åbne KN cone filter synes jeg den trækker bedre når den kommer op, og over de 4000 omdr. der er den mere jævn med kassen og KN erstatningsfilteret. Andre der kan sige noget om, om man henter heste med åbent filter i forhold til erstatningsfilter?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ville selv tage det filter der ser bedst ud og så skyde en pil efter hvad det giver hvis det er heste du jagter er det helt plat at diskutere om hvor meget det ene filter giver kontra det andet hovedsagen er at det ikke er for lille i forhold til din motor og din modifikation..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Og så lige det åbentlyse:

Montering af et conefilter i motorrummet uden afskærmning er en herre noller ide.
Ja det larmer
Ja det ser tumpet ud
Ja du mister effekt, da det suger mere varm luft kontra original luftfilterkasse

Skal det laves rigtig skal der fabrikeres et lukket "Cold Air Intake" system og glem alt om K&N's isoleringstæppe. Ok de skærmer mod varmebølgerne men suger stadig varm luft ind mellem kølerhjelm og kant af tæppe. Desuden er det pissegrimt.

Titel:
Mester Medlem

Hvor kan man få fat i det der Cold Air Intake henne?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Wanker skrev:
Og så lige det åbentlyse:

Montering af et conefilter i motorrummet uden afskærmning er en herre noller ide.
Ja det larmer
Ja det ser tumpet ud
Ja du mister effekt, da det suger mere varm luft kontra original luftfilterkasse

Skal det laves rigtig skal der fabrikeres et lukket "Cold Air Intake" system og glem alt om K&N's isoleringstæppe. Ok de skærmer mod varmebølgerne men suger stadig varm luft ind mellem kølerhjelm og kant af tæppe. Desuden er det pissegrimt.

:lol: Det er simpelt mok hvis man har adgang ti det rette værktøj og er fiks på fingerne.
Basicly er det egentlig bare en lukket/isoleret kasse med luftindtag i front eller hjulkasse.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja okay jeg bøjer mig i støvet.. den hurtige og grimme måde at løste problemet med varm luft er en spand med låg lidt gaffatape lidt flexrør og en hulsav.. og så skærme filteret af inden i en kasse og tilføre luft udefra.. den pæne løsning heder så rustfrit stål, kulfiber osv..

på min bil har jeg monteret et hks "wannabe" filter helt klods mod front gitteret. så det får kold luft (self får det varm luft ved bykørsel men der virker ic'en jo heller ikke optimalt så det er et fedt..) og har ingen planer om at fabrikere varmeskjold lige pt. ( nok nærmere større ic;-))..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time