Polo med eftermon. turbo HJÆLP!!!!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

Polo med eftermon. turbo HJÆLP!!!!!

#1 Indlæg af Feiticeira »

Halløj beder om jeres bedste viden her inde fra!!
Har monteret turbo på min gamle polo 1.3 fra 84.
Har monteret det hele men da jeg ville prøvekøre den lavede den ekstremt meget røg!! har lavet støre olieretur!!!
kan det være turboen som er i stykker så den ik holder på olien ?
skal lige siges at turboen puster i kaburatoren!!
hvis i har nogle ider om hvad det er, må i meget gerne komme med dem !
Har læst den tråd med hvid røg men har prøvet nogle af de ting som de har skrevet men ikke rigtigt hjulpet!!
Plz hilfe en desperat person med at få den kørende igen, ellers så koster den for mange penge bare at stå og tage plads :(
Slik aldrig på en brødkniv
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Puster i karburatoren? Mener du ikke at den sender tryk til kaburatoren?

Er farven på røgen hvid??? Og har du prøvet at lugte til røgen?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

#3 Indlæg af Feiticeira »

Jo den laver tryk i kab.. Ja røgen er massiv hvid og lugter af olie!!! har også fundet noget olie i mit udstødnings system !!!! kan det være at den på en eller anden måde skubber det gennem motoren og havner der ?? er lidt lost lige nu, så kan godt stille nogle tossede spørgsmål!!! :oops:
Slik aldrig på en brødkniv
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#4 Indlæg af Kws »

Jeg har nødagtigt det samme problem lige pt. har monteret turbo på min polo 6n 1,4 16v. og den ryger også tykt blå/hvid røg. = olie i udstødningen..

jeg prøver i morgen at rive olie returen af. og lader olien løbe direkte ud af turboen og ned i en balje. for derefter at starte bilen op for at se om der stadigvæk kommer olie ind i udstødningeshuset. gør der det. så må turboen jo være defekt ?? min turbo er en ny renoveret en. alt er skiftet i den. det skulle være mærkeligt at den er gået til.
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

#5 Indlæg af Feiticeira »

Det er dælme surt!! lyder som en god ide det med retur´en !! vil også lige prøve !!! og måske også afmontere udstødningen så der ikke er olie rester som kan give røg!!
Great ide der :D
Slik aldrig på en brødkniv
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#6 Indlæg af klyfax »

Pas nu på i ikke render tør for olie... Hvorfor ikke pille alle fire tændrør ud og se om der er nogen forskel på dem? Grunden til at jeg skriver det her at det kunne være at der rendte olie ned i cylinderen via ventil stammen... Kender ikke så meget til VAG motor, men det sker da tit nå vi snakker traktor...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#7 Indlæg af zoolander »

jeg har en ven med en standard civic med turbo eftermonteret som gjorde det samme, hans turbo fik for meget olie, så han lavede et mindre indløb 2 mm i diameter, så duede det
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

#8 Indlæg af Feiticeira »

Mig og kws har nøjeagtigt samme problemer !! næsten ingen røg ved tomgang i starten.. men give den gas og du har en rullende røgmaskine
:evil:
Slik aldrig på en brødkniv
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#9 Indlæg af Kws »

yeps. det er nødagtigt det samme problem.

jeg tror sq det er fordi den får for meget olie turboen.

forstil dig at udgangen på slangen er 3-4 mm og hvis den så kun bliver 2 mm så vil der selvfølgelig være mere tryk på olien men der vil komme en mindre mængde ind.. får når vi giver gas så kommer der mere olie tryk på motoren jo. den går måske fra de 2 bar til 4 bar. så kommer der jo en ordenlig røvfuld olie ind i turboen. så kommer der måske mere ind i den end den kan komme af med. så har vi jo problemet der..
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#10 Indlæg af Kws »

Jeg har lige snakket med daubjerg "scanturbo" og de siger min turbo er defekt. den er ny renoveret hos dem. så det lyder meget mærkeligt. men en turbo er bygget til at få smidt meget olie ind i sig. så min teori ang olie tilløbet holder åbenbart ikke
Besvar