Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 06:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 jul 2006, 11:04 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2005, 23:00
Indlæg: 22
Halløj beder om jeres bedste viden her inde fra!!
Har monteret turbo på min gamle polo 1.3 fra 84.
Har monteret det hele men da jeg ville prøvekøre den lavede den ekstremt meget røg!! har lavet støre olieretur!!!
kan det være turboen som er i stykker så den ik holder på olien ?
skal lige siges at turboen puster i kaburatoren!!
hvis i har nogle ider om hvad det er, må i meget gerne komme med dem !
Har læst den tråd med hvid røg men har prøvet nogle af de ting som de har skrevet men ikke rigtigt hjulpet!!
Plz hilfe en desperat person med at få den kørende igen, ellers så koster den for mange penge bare at stå og tage plads :(

_________________
Slik aldrig på en brødkniv


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 20:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Puster i karburatoren? Mener du ikke at den sender tryk til kaburatoren?

Er farven på røgen hvid??? Og har du prøvet at lugte til røgen?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 21:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2005, 23:00
Indlæg: 22
Jo den laver tryk i kab.. Ja røgen er massiv hvid og lugter af olie!!! har også fundet noget olie i mit udstødnings system !!!! kan det være at den på en eller anden måde skubber det gennem motoren og havner der ?? er lidt lost lige nu, så kan godt stille nogle tossede spørgsmål!!! :oops:

_________________
Slik aldrig på en brødkniv


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 22:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
Jeg har nødagtigt det samme problem lige pt. har monteret turbo på min polo 6n 1,4 16v. og den ryger også tykt blå/hvid røg. = olie i udstødningen..

jeg prøver i morgen at rive olie returen af. og lader olien løbe direkte ud af turboen og ned i en balje. for derefter at starte bilen op for at se om der stadigvæk kommer olie ind i udstødningeshuset. gør der det. så må turboen jo være defekt ?? min turbo er en ny renoveret en. alt er skiftet i den. det skulle være mærkeligt at den er gået til.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 22:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2005, 23:00
Indlæg: 22
Det er dælme surt!! lyder som en god ide det med retur´en !! vil også lige prøve !!! og måske også afmontere udstødningen så der ikke er olie rester som kan give røg!!
Great ide der :D

_________________
Slik aldrig på en brødkniv


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 18:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Pas nu på i ikke render tør for olie... Hvorfor ikke pille alle fire tændrør ud og se om der er nogen forskel på dem? Grunden til at jeg skriver det her at det kunne være at der rendte olie ned i cylinderen via ventil stammen... Kender ikke så meget til VAG motor, men det sker da tit nå vi snakker traktor...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 20:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
jeg har en ven med en standard civic med turbo eftermonteret som gjorde det samme, hans turbo fik for meget olie, så han lavede et mindre indløb 2 mm i diameter, så duede det

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 22:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2005, 23:00
Indlæg: 22
Mig og kws har nøjeagtigt samme problemer !! næsten ingen røg ved tomgang i starten.. men give den gas og du har en rullende røgmaskine
:evil:

_________________
Slik aldrig på en brødkniv


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 10:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
yeps. det er nødagtigt det samme problem.

jeg tror sq det er fordi den får for meget olie turboen.

forstil dig at udgangen på slangen er 3-4 mm og hvis den så kun bliver 2 mm så vil der selvfølgelig være mere tryk på olien men der vil komme en mindre mængde ind.. får når vi giver gas så kommer der mere olie tryk på motoren jo. den går måske fra de 2 bar til 4 bar. så kommer der jo en ordenlig røvfuld olie ind i turboen. så kommer der måske mere ind i den end den kan komme af med. så har vi jo problemet der..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 10:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
Jeg har lige snakket med daubjerg "scanturbo" og de siger min turbo er defekt. den er ny renoveret hos dem. så det lyder meget mærkeligt. men en turbo er bygget til at få smidt meget olie ind i sig. så min teori ang olie tilløbet holder åbenbart ikke

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team