Jeg står her og har 3 stempler fra en lancer evo III men har ikke noget motor nummer på sådan en fætter så jeg kan få et nyt..
Så var det jeg tænkte hvor galt det ville være at smide 2 andre smede stempler i så de ville være ens 1-4 og 2-3??
De stempler jeg har er compresion 1:8,5 og det er de andre jeg ville skaffe også... -det er mest vægten jeg tænker på
håber på mange indlæg så jeg har noget at gå ud fra
2 forskellige typer stempler i samme motor??
Redaktør: Moderatorer
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
For balancen i det mener ud?
I så fald ville det nok være smartere, at have samme stempler på cyl 1 og 2 og igen samme stempler på 3 og 4. Du bliver jo nød til, at kigge på slagene på krumtappen.
Det kunne i øvrigt også være samme på 1 og 3 og samme på 2 og 4. Vare du deler vægten jævnt ud på krumtappens slag, som jo er 180 grader forskudt.
V/h Chr
I så fald ville det nok være smartere, at have samme stempler på cyl 1 og 2 og igen samme stempler på 3 og 4. Du bliver jo nød til, at kigge på slagene på krumtappen.
Det kunne i øvrigt også være samme på 1 og 3 og samme på 2 og 4. Vare du deler vægten jævnt ud på krumtappens slag, som jo er 180 grader forskudt.
V/h Chr
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Hvis dem der følges ad er ens - Som kommer der jo netop uballance. Du skal nok stille dog og kigge ude i enden af krumtappen og forestille dig det hele som en roterende masse. For at have ballance i det skal der jo være hængt lige meget vægt på hver side af krumtappen. Hver side er jo så 180 grader forskudt (slagene på krumtappen). Dvs. et tungt og et let stempel på hver side.
Havde slagene nu kun været 90 grader forskudt (Tror jeg nu ikke findes på en 4 cylinderet motor
)... Så ville man jo så placere de tunge stempler på de to modstående slag og de to lette stempler på de andre to modstående slag (Man gør sådan set det samme med 180 forskudt).
Nå... Du har jo nok for længst forstået hvad jeg mener.
"Ellers nogen problemer i det" - Altså... det er jo ikke den rigtige løsning. Motoren er heller ikke stærkere end det svageste led (Dvs. de svageste stempler). Kan du heller ikke finde 4 ens stempler i den svage variant? Det ville være, at foretrække med fire ens...
Det skal nok kunne køre og du vil højst sansynligt aldrig mærke noget til, at der er forskellig stempler i. Men den "rigtige" løsning er det jo ikke. Jeg havde nok ikke selv gjort det, men det ville nok være lige så meget fordi jeg så VIDSTE det var laves sådan.
V/h Chr
Havde slagene nu kun været 90 grader forskudt (Tror jeg nu ikke findes på en 4 cylinderet motor
Nå... Du har jo nok for længst forstået hvad jeg mener.
"Ellers nogen problemer i det" - Altså... det er jo ikke den rigtige løsning. Motoren er heller ikke stærkere end det svageste led (Dvs. de svageste stempler). Kan du heller ikke finde 4 ens stempler i den svage variant? Det ville være, at foretrække med fire ens...
Det skal nok kunne køre og du vil højst sansynligt aldrig mærke noget til, at der er forskellig stempler i. Men den "rigtige" løsning er det jo ikke. Jeg havde nok ikke selv gjort det, men det ville nok være lige så meget fordi jeg så VIDSTE det var laves sådan.
V/h Chr
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland