Valg af turbo på Volvo motor? B23ET...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

Valg af turbo på Volvo motor? B23ET...

#1 Indlæg af Volvo-Dennis »

Hej alle..

Er godt i gang med at få tunet min ældre Volvo 760 2.3 Turbo med B23ET motor med motronic. Der er næsten bestilt tid ved et firma som får den kørt ind. Jeg har valgt at få det gjort på den originale motronic boks. Planen er at få ca. 220hk ud af den, og mit spørgsmål lyder om det ville være en fordel at få skiftet den originale (Air research) turbo ud med en lidt større? Er blevet tilbudt en T03/04 med modificeret indsugningshus, for den skulle gerne passe på den originale manifold.. Er der nogen idé i dette, eller vil det være tilstrækkeligt at køre med standard turboen?

Ladetrykket vil alligevel ikke komme over 1 bar, da kompressionen er 9:1 på denne motor.

Men ellers er planen at køre med de originale dyser osv.

Jeg vil så vidt muligt have den til at køre med standard komponenter..

Men hvis der ellers er en som har et forslag eller god idé eller lignende, så skriv endelig!


Dennis
Senest rettet af Volvo-Dennis 03 jul 2006, 22:01, rettet i alt 1 gang.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Valg af turbo på Volvo motor? B23ET...

#2 Indlæg af HenrikGM »

Volvo-Dennis skrev:Hej alle..

Er godt i gang med at få tunet min ældre Volvo 760 2.3 Turbo med B23ET motor med motronic. Der er næsten bestilt tid ved et firma som får den kørt ind. Jeg har valgt at få det gjort på den originale motronic boks. Planen er at få ca. 220hk ud af den, og mit spørgsmål lyder om det ville være en fordel at få skiftet den originale (Air research) turbo ud med en lidt større? Er blevet tilbudt en T03/04 med modificeret indsugningsturbine, for den skulle gerne passe på den originale manifold.. Er der nogen idé i dette, eller vil det være tilstrækkeligt at køre med standard turboen?

Ladetrykket vil alligevel ikke komme over 1 bar, da kompressionen er 9:1 på denne motor.

Men ellers er planen at køre med de originale dyser osv.

Jeg vil så vidt muligt have den til at køre med standard komponenter..

Men hvis der ellers er en som har et forslag eller god idé eller lignende, så skriv endelig!


Dennis


Hvem her i DK kan skræddersy den originale motronic boks på disse gamle volvoer?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#3 Indlæg af Volvo-Dennis »

RH Motorsport!
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Volvo-Dennis skrev:RH Motorsport!


Hvad koster den tuning til 220hk?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#5 Indlæg af Volvo-Dennis »

De tager 4800kr.. Og klarer de alt arbejdet. Det er så indkøring på rullefelt med WB sensor osv, ny chip monteret i boksen.. Jamen alt der skal til.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#6 Indlæg af Volvo-Dennis »

>Henrik GM> har du ellers en kommentar til projektet? Og idéen med at knalde den "anden" turbo på?
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Besvar