Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 jul 2006, 15:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hej alle..

Er godt i gang med at få tunet min ældre Volvo 760 2.3 Turbo med B23ET motor med motronic. Der er næsten bestilt tid ved et firma som får den kørt ind. Jeg har valgt at få det gjort på den originale motronic boks. Planen er at få ca. 220hk ud af den, og mit spørgsmål lyder om det ville være en fordel at få skiftet den originale (Air research) turbo ud med en lidt større? Er blevet tilbudt en T03/04 med modificeret indsugningshus, for den skulle gerne passe på den originale manifold.. Er der nogen idé i dette, eller vil det være tilstrækkeligt at køre med standard turboen?

Ladetrykket vil alligevel ikke komme over 1 bar, da kompressionen er 9:1 på denne motor.

Men ellers er planen at køre med de originale dyser osv.

Jeg vil så vidt muligt have den til at køre med standard komponenter..

Men hvis der ellers er en som har et forslag eller god idé eller lignende, så skriv endelig!


Dennis

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Senest rettet af Volvo-Dennis 03 jul 2006, 21:01, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2006, 15:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Hej alle..

Er godt i gang med at få tunet min ældre Volvo 760 2.3 Turbo med B23ET motor med motronic. Der er næsten bestilt tid ved et firma som får den kørt ind. Jeg har valgt at få det gjort på den originale motronic boks. Planen er at få ca. 220hk ud af den, og mit spørgsmål lyder om det ville være en fordel at få skiftet den originale (Air research) turbo ud med en lidt større? Er blevet tilbudt en T03/04 med modificeret indsugningsturbine, for den skulle gerne passe på den originale manifold.. Er der nogen idé i dette, eller vil det være tilstrækkeligt at køre med standard turboen?

Ladetrykket vil alligevel ikke komme over 1 bar, da kompressionen er 9:1 på denne motor.

Men ellers er planen at køre med de originale dyser osv.

Jeg vil så vidt muligt have den til at køre med standard komponenter..

Men hvis der ellers er en som har et forslag eller god idé eller lignende, så skriv endelig!


Dennis


Hvem her i DK kan skræddersy den originale motronic boks på disse gamle volvoer?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2006, 16:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
RH Motorsport!

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2006, 16:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
RH Motorsport!


Hvad koster den tuning til 220hk?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2006, 18:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
De tager 4800kr.. Og klarer de alt arbejdet. Det er så indkøring på rullefelt med WB sensor osv, ny chip monteret i boksen.. Jamen alt der skal til.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2006, 21:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
>Henrik GM> har du ellers en kommentar til projektet? Og idéen med at knalde den "anden" turbo på?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team