Opel Monza R6 --> V8??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

Opel Monza R6 --> V8??

#1 Indlæg af LionTamer »

Hey Gutter.

Jeg har nu en Monza mere i garagen (dog uden afgift) Og den ku jeg godt tænke mig at eksperimentere lidt med, og hvis det bliver godt, så flytte det over i min hverdags Monza.

Igår sad jeg og surfede lidt på nettet og fandt så en Chevrolet Monza. Ja, en amerikansk Opel Monza med V8 motor osv.

Da jeg så ikke ku falde i søvn igår, lå jeg og tænkte at det må da prøves. Altså at finde en Smallblock V8 med 200-250 hk, og så lave sin helt egen motorstyring til dyret osv. Motor-ophæng og det kan jeg få en smed til at ordne. Men efter mange afsnit fra "Rides" på Discovery (biler på bestilling) har jeg set at man kan lave en adapterplade mellem motor og gearkasse, der næsten gør det muligt at bruge en hvilken som helst motor og gearkasse sammen. Det må ku laves på en cnc-fræser. Gearkasse og bagtøj i sådan en Opel Monza 3.0 er jo efter sigende noget af det stærkeste inden for opel-verdenen, så det er jeg nu ikke bange for at bruge. Både bagtøj og gearkasse spiller i øvrigt som nyt.

Hvad vil sådan en rimelig velholdt/renoveret V8 motor koste?

En af mine gode venner, arbejder på en kølerfabrik, så han kan lave olie-køler og anden vandkøler til formålet. Så det skal jeg heller ikke tænke for meget i.

Kunne jo selvfølgelig også bare importere mig en Chevrolet Monza, men de er næsten mere sjældne end en Opel Monza er herhjemme, så sådan en vil jeg ikke hive hjem og slagte bare for fornøjelsens skyld.

Her er en Chevrolet Monza:

Billede

Og her er nærmere info og lidt flere billeder af mandens Chevrolet Monza: http://www.blocket.se/vi/8475911.htm?ca=3_s

Hvad synes i om projektet?
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#2 Indlæg af Bay »

Hey! Fedt projekt du vil have gang i der... :D

Jeg har hørt at en Rover V8 motor er nem at bygge i gamle opel'er... Men kan ikke lige huske hvilken bil den er fra :oops:
Der er jo masser af plads så der er nok mange muligheder...

Er selv lidt Opel tosset... Har stadig min gamle Opel Senator 3.0i til at stå hjemme ved de gamle... Den skal jeg også have gang i snart... :lol:

Mvh Bay
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

bay skrev:Hey! Fedt projekt du vil have gang i der... :D

Jeg har hørt at en Rover V8 motor er nem at bygge i gamle opel'er... Men kan ikke lige huske hvilken bil den er fra :oops:
Der er jo masser af plads så der er nok mange muligheder...

Er selv lidt Opel tosset... Har stadig min gamle Opel Senator 3.0i til at stå hjemme ved de gamle... Den skal jeg også have gang i snart... :lol:

Mvh Bay


Doner biler rover v8
3500 alle med carb.
SD1 karb og sprøjt, den senere er på 190 hk standart.

Landrover:

Defender
Discovery
Rangerover
fra 3,5l til 4,6l karb, og sprøjt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
amby
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31

#4 Indlæg af amby »

Hey LionTamer

Jeg er ved at færdig gøre dette projeckt...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=53651

så hvis du vil have noget info om hvordan vi har lavet det er du velkommen til at skrive...
AndersAmby@hotmail.com

PS: DET KOSTER TID... men det er fedt.. !!!

Anders Amby
MVH Anders Amby
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

hvis det er en 3,0 er den jo født med 265 gearkassen, er den ikke med løst koblingshus? i så fald kan det jo være at man kunne finde et koblingshus fra en anden kaner der brugte samme gearkasse.

diplomaten kunne man jo også få med sådan en v8 svend, måske noget kunne bruges fra sådan en.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#6 Indlæg af uno »

Den rover 3500 har været ret almindelig og jeg ved at den lokale mini hugger havde 2 før han blev lukket på miljø så det kan ikke være den der er største hindring..

Hvis jeg lige falder over en vil jeg da have dig i bagtankerne for vi bor jo ret tæt på hinanden..
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#7 Indlæg af Brian SPC »

Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
fynne
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
Geografisk sted: Frederikshavn

#8 Indlæg af fynne »

hvad med at få fat i en ford 302 5,0L!

de er vist ikke så svære at få fingre i, kender en der måske har en fra en mustang.
Ford Sierra 2,oi DOCH/Ford P100/ Focus 1,6
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#9 Indlæg af corrado vr6 »

der er en v12 tilsalg for 3000kr på vwnettet.dk
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
jannikpj
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 11 jan 2006, 13:26
Geografisk sted: Århus

Re: Opel Monza R6 --> V8??

#10 Indlæg af jannikpj »

LionTamer skrev:Hey Gutter.

Jeg har nu en Monza mere i garagen (dog uden afgift) Og den ku jeg godt tænke mig at eksperimentere lidt med, og hvis det bliver godt, så flytte det over i min hverdags Monza.

Igår sad jeg og surfede lidt på nettet og fandt så en Chevrolet Monza. Ja, en amerikansk Opel Monza med V8 motor osv.

Da jeg så ikke ku falde i søvn igår, lå jeg og tænkte at det må da prøves. Altså at finde en Smallblock V8 med 200-250 hk, og så lave sin helt egen motorstyring til dyret osv. Motor-ophæng og det kan jeg få en smed til at ordne. Men efter mange afsnit fra "Rides" på Discovery (biler på bestilling) har jeg set at man kan lave en adapterplade mellem motor og gearkasse, der næsten gør det muligt at bruge en hvilken som helst motor og gearkasse sammen. Det må ku laves på en cnc-fræser. Gearkasse og bagtøj i sådan en Opel Monza 3.0 er jo efter sigende noget af det stærkeste inden for opel-verdenen, så det er jeg nu ikke bange for at bruge. Både bagtøj og gearkasse spiller i øvrigt som nyt.

Hvad vil sådan en rimelig velholdt/renoveret V8 motor koste?

En af mine gode venner, arbejder på en kølerfabrik, så han kan lave olie-køler og anden vandkøler til formålet. Så det skal jeg heller ikke tænke for meget i.

Kunne jo selvfølgelig også bare importere mig en Chevrolet Monza, men de er næsten mere sjældne end en Opel Monza er herhjemme, så sådan en vil jeg ikke hive hjem og slagte bare for fornøjelsens skyld.

Her er en Chevrolet Monza:

Billede

Og her er nærmere info og lidt flere billeder af mandens Chevrolet Monza: http://www.blocket.se/vi/8475911.htm?ca=3_s

Hvad synes i om projektet?


i australien køre opel keddet c rundt med en 5,7L v8 der nede hedder den holden tourna men karossen er den samme og de er til at få fat i for billige penge den nede hva med at impoter sådan en?
Besvar