Hey Gutter.
Jeg har nu en Monza mere i garagen (dog uden afgift) Og den ku jeg godt tænke mig at eksperimentere lidt med, og hvis det bliver godt, så flytte det over i min hverdags Monza.
Igår sad jeg og surfede lidt på nettet og fandt så en Chevrolet Monza. Ja, en amerikansk Opel Monza med V8 motor osv.
Da jeg så ikke ku falde i søvn igår, lå jeg og tænkte at det må da prøves. Altså at finde en Smallblock V8 med 200-250 hk, og så lave sin helt egen motorstyring til dyret osv. Motor-ophæng og det kan jeg få en smed til at ordne. Men efter mange afsnit fra "Rides" på Discovery (biler på bestilling) har jeg set at man kan lave en adapterplade mellem motor og gearkasse, der næsten gør det muligt at bruge en hvilken som helst motor og gearkasse sammen. Det må ku laves på en cnc-fræser. Gearkasse og bagtøj i sådan en Opel Monza 3.0 er jo efter sigende noget af det stærkeste inden for opel-verdenen, så det er jeg nu ikke bange for at bruge. Både bagtøj og gearkasse spiller i øvrigt som nyt.
Hvad vil sådan en rimelig velholdt/renoveret V8 motor koste?
En af mine gode venner, arbejder på en kølerfabrik, så han kan lave olie-køler og anden vandkøler til formålet. Så det skal jeg heller ikke tænke for meget i.
Kunne jo selvfølgelig også bare importere mig en Chevrolet Monza, men de er næsten mere sjældne end en Opel Monza er herhjemme, så sådan en vil jeg ikke hive hjem og slagte bare for fornøjelsens skyld.
Her er en Chevrolet Monza:
Og her er nærmere info og lidt flere billeder af mandens Chevrolet Monza:
http://www.blocket.se/vi/8475911.htm?ca=3_s
Hvad synes i om projektet?