Golf 2 GTD med propan indsprøjtning :-)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Tobias aka. BMW_meister
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 06 jan 2005, 19:46
Geografisk sted: Viborg, 8800

Golf 2 GTD med propan indsprøjtning :-)

#1 Indlæg af Tobias aka. BMW_meister »

Ja så skulle det sku prøves, og det virker! -men den kommer med nogle ubehagelige bankelyde, er det ventilerne der ikke kan følge med, eller er det tændingsbanken?
-mit bud er at den ikke har godt af det, men hvis det nu kunne mindskes på en eller anden måde kunne det være fed.

nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan lave motoren så den kan holde til lidt gas..:-)

mvh tobias
-BMW: diesel SKAL ryge!
-Golf GTD med Blow-off sæt: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54943
-Nu med nissan king cab.... det skal nok blive sjovt..
-Igen med King Cab Turbo Mud Bug.. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=86165
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

giver du den ingen brændstop tilskud sammen med gassen ?knald en wideband sonde i den og chek resultatet..
Fri bane fuld hane! :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

måske løsningen skal findes i en dieselmotors virkemåde! men omvendt er anlæget vel udviklet til en diesel...... MVH. søren pt med jetlag mm... PS. propan er brandstof....
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#4 Indlæg af Havneren »

"mm"... Ja - Det gik der godt nok rygter om :lol:
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

dog.. min fejl efter en hel dag på gåben til dhb i dag er jeg lidt træt ;) men derfor ville jeg stadig kigge lidt på den lambda værdi..

lqs = Jetlag ?
Fri bane fuld hane! :-)
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#6 Indlæg af uno »

ja var der ikke noget med du var i United Bluf Iqs ?? -Gik det godt?

En lille ide ang. Propan... -mon ikke det kan være mere egnet på direkte indsprøjtning end forkammer??..Bare en lille ide.. -måske det kan give mere end en flamme front på en forkammer motor så lyden er fronterne der rammer hindanden??????

-det lyder ikke helt tosset.. -hvormeget eller hvordan giver du den det??
Der skulle vel egentlig både være brænd værdien af Propanen og køle effekten af fordampningen at hente.

Jeg ved ikke noget om dette emne men har stor interresse i alt med effekt på diesel..
Brugeravatar
Tobias aka. BMW_meister
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 06 jan 2005, 19:46
Geografisk sted: Viborg, 8800

#7 Indlæg af Tobias aka. BMW_meister »

...en lamdasonde... øhh...
det er bare en lille Golf 2 GTD med mekanisk fødepumpe, der er ingen indsprøjtning på...(ret mig gerne hvis jeg tager fejl)

-propanen virker, meget endda!!
-jeg giver den al det den kan æde...(er nok ikke den bedste ide -ved det godt..)

fremgangsmåde:
-vi tog en camping-gas-flaske, en ilt&gas skærebrænder og 2mtr slange, så lavede jeg en studs på røret til luftfilteret..

først prøvede vi i tomgang med fuld propan, det var ikke så godt, det var her den bankede allermest..
-så lagde jeg afsted i 1. -2. og så ved en 3000rpm. lukkede han op for gassen, og den trak med det samme!(lagde ikke mærke til om den bankede her..)

så lukkede vi for gassen og trækkraften tog af, så lukkede vi op på ny og trækket kom tilbage.

på vejen tilbage lukkede vi op for gassen ved 2000-3000 i 5. -her begyndte den trælse bankelyd.. og vi valgte at stoppe forsøget.

-men vi er ikke færdige her, på den nye motor, forsøger vi atter med gassen. Vil prøve at få den rullet med og uden gas, bare for at se resultatet..

-er der nogen der kender til forebyggende metoder vdr. gas(så jeg slipper for bankelyden) -eller kan jeg bare lade motoren banke..?? :-(

mvh tobias
-BMW: diesel SKAL ryge!
-Golf GTD med Blow-off sæt: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54943
-Nu med nissan king cab.... det skal nok blive sjovt..
-Igen med King Cab Turbo Mud Bug.. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=86165
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#8 Indlæg af klyfax »

Tror sku ikke du kan gøre noget da det jo er tændnings banken. Det kan laves ved at justere tændning, hvilken du ikke har. Eller ved at justere indspjørtnings tidspunktet på en diesel, men det er jo ikke dieselen der er skyld i det...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#9 Indlæg af Bror Fusk »

problemet er nok at gassen antænder inden stemplet når ØD pga temperaturen så hvis du kan finde en gas med højere antændels temp
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#10 Indlæg af hYe »

Tobias aka. BMW_meister skrev:propanen virker, meget endda!!
-jeg giver den al det den kan æde...(er nok ikke den bedste ide -ved det godt..)

mvh tobias


Din fremgangs metode er helt forkert.

Det her er lidt tørt stof, men han giver nogle gode ideer til hvordan man styre gasmængden..

http://www.mrsharkey.com/lpg.htm
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Besvar