Hej.
Hvem ville I bruge til at bore en 4cyl blok, hone den, og lave en tykkelsesmåling på cylindervæggene?
Jeg skal vide tykkelsen, da jeg har een af cylindrene mistænkt for at være en smule forsat i støbningen(core shift). Hvem kan måle det?
Kvailtetscylinderservice i jylland?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Kvailtetscylinderservice i jylland?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
peterjensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 19 feb 2006, 17:53
ALDRIG ALDRIG til Viborg……
Kør ALDRIG ALDRIG til Viborg……
Vi fik lavet en komplet g60 motor og efter 600 km tog den et plejestangsleje, det viste sig at de havde slebet krumtappen hvad jeg mener man ikke skal gøre på biler over 120 hk. Ud med motoren og til Viborg igen og fik monteret fire nye lejer (vi betalte igen 3800 kr). Da den blev monteret igen tiggede den på alle fire plejestangslejer og vi måtte tage den ud igen og til Viborg.
De mente ikke sådan en motor kunne kører med turbo (0,8 bar) (jeg har kørt med turbo på en g60 i tre år) så de fralagde sig ansvaret for motoren og det arbejde der var lavet ”eller ikke”og hvis vi ville være venlig ikke at kontakte dem mere, så nu havde vi så en motor der var renoveret for ca. 25,000 dkr. Der var lige til at skrotte.
Vi kontaktede Rene Randers cylinder service og han kikkede på de sørgelige stumper og måske finde ud af hvad der var gået galt
1: en skæv plejlstang
2: der var ikke lavet tilpasning, klemte hårdt om krumtappen = ingen oliefilm ingen smøring af lejer
3: huller i krumtap var ikke afgratet/honet = olien har svært ved at komme ud til lejet
Motoren blev renoveret af Rene og kører fint i dag så hvad de ikke kan/vil i Viborg kan vi i Randers men jeg syntes bare at det har været en dyr erfaring og der er gået rigtig mange arbejdstimer med det.
Regards peter
Vi fik lavet en komplet g60 motor og efter 600 km tog den et plejestangsleje, det viste sig at de havde slebet krumtappen hvad jeg mener man ikke skal gøre på biler over 120 hk. Ud med motoren og til Viborg igen og fik monteret fire nye lejer (vi betalte igen 3800 kr). Da den blev monteret igen tiggede den på alle fire plejestangslejer og vi måtte tage den ud igen og til Viborg.
De mente ikke sådan en motor kunne kører med turbo (0,8 bar) (jeg har kørt med turbo på en g60 i tre år) så de fralagde sig ansvaret for motoren og det arbejde der var lavet ”eller ikke”og hvis vi ville være venlig ikke at kontakte dem mere, så nu havde vi så en motor der var renoveret for ca. 25,000 dkr. Der var lige til at skrotte.
Vi kontaktede Rene Randers cylinder service og han kikkede på de sørgelige stumper og måske finde ud af hvad der var gået galt
1: en skæv plejlstang
2: der var ikke lavet tilpasning, klemte hårdt om krumtappen = ingen oliefilm ingen smøring af lejer
3: huller i krumtap var ikke afgratet/honet = olien har svært ved at komme ud til lejet
Motoren blev renoveret af Rene og kører fint i dag så hvad de ikke kan/vil i Viborg kan vi i Randers men jeg syntes bare at det har været en dyr erfaring og der er gået rigtig mange arbejdstimer med det.
Regards peter
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
