Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Hej.

Hvem ville I bruge til at bore en 4cyl blok, hone den, og lave en tykkelsesmåling på cylindervæggene?

Jeg skal vide tykkelsen, da jeg har een af cylindrene mistænkt for at være en smule forsat i støbningen(core shift). Hvem kan måle det?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Uden at vide om han kan det, jeg bruger ikke cylindre og stempler :D, Randers Cylinder Service - 86426788

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Jeg bruger også randers

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
ellers vil jeg sige marinus i varde
har ikke fået lavet det store men de er seriøse og til en god pris

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
filtenborg i vejle..... men om de er gode ?? tja.... de skulle skifte et ventil sæde i nissan'en, og jeg havde vedlagt papirene over alle standard sæde vinklerne (3stk).... også har de sgu alligevel kun lavet 2 vinklet på det :evil:

Titel:
Junior Medlem

Viborg Cylinderservice kan heller ikke anbefales.
De laver det bare som de selv vil, uanset hvor mange gange du fortæller dem hvilke mål du vil have.

Nyt Medlem

Kør ALDRIG ALDRIG til Viborg……

Vi fik lavet en komplet g60 motor og efter 600 km tog den et plejestangsleje, det viste sig at de havde slebet krumtappen hvad jeg mener man ikke skal gøre på biler over 120 hk. Ud med motoren og til Viborg igen og fik monteret fire nye lejer (vi betalte igen 3800 kr). Da den blev monteret igen tiggede den på alle fire plejestangslejer og vi måtte tage den ud igen og til Viborg.
De mente ikke sådan en motor kunne kører med turbo (0,8 bar) (jeg har kørt med turbo på en g60 i tre år) så de fralagde sig ansvaret for motoren og det arbejde der var lavet ”eller ikke”og hvis vi ville være venlig ikke at kontakte dem mere, så nu havde vi så en motor der var renoveret for ca. 25,000 dkr. Der var lige til at skrotte.
Vi kontaktede Rene Randers cylinder service og han kikkede på de sørgelige stumper og måske finde ud af hvad der var gået galt
1: en skæv plejlstang
2: der var ikke lavet tilpasning, klemte hårdt om krumtappen = ingen oliefilm ingen smøring af lejer
3: huller i krumtap var ikke afgratet/honet = olien har svært ved at komme ud til lejet

Motoren blev renoveret af Rene og kører fint i dag så hvad de ikke kan/vil i Viborg kan vi i Randers men jeg syntes bare at det har været en dyr erfaring og der er gået rigtig mange arbejdstimer med det.

Regards peter

Titel:
Senior Medlem

og ellers er der jo næstved cylinderservice, ja det er jo så på øen, men de laver ihvertfald et godt stykke arbejde, de sleb tappen på min XR3I turbo motor (den Jimmy P) kører med i dag og den kører da stadig.

svan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time