Justerbar Actuator

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Justerbar Actuator

#1 Indlæg af Mc Mekanikeren »

Hej Forum
Jeg har en rs turbo, monteret med justerbar Bruno Hansen actuator..
Men hvordan justere man den korrekt..??
(bare ved at justere på armen eller hvad)(Eller kan man justere noget inden i den)..??
Vedhæftede filer
Bruno Hansen Actuator.jpg
Bruno Hansen Actuator.jpg (55.52 KiB) Vist 1572 gange
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: Justerbar Actuator

#2 Indlæg af 2fat2fly »

RS_Turbo skrev:Hej Forum
Jeg har en rs turbo, monteret med justerbar Bruno Hansen actuator..
Men hvordan justere man den korrekt..??
(bare ved at justere på armen eller hvad)(Eller kan man justere noget inden i den)..??

På min er selve armen bare justeret til det org tryk på ca 0,6bar, og så er trykket justeret op til 1bar på en bleed ventil,Org fra Bruno..
Det kan godt give problemer kun at justere trykket op på armen alene, så som armen bliver for kort til at kunne åbne helt = den kan ikke regulere nok ned ved mange Omd eller din fjeder bliver så stram at den ødelægger din aksel/ventil inde i turboen !
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

mener man siger at når man montere den på sin plads og lader wastegate armen være lukket og de to ting være adskilt så skal hullet fra actuatoren være forskudt et halvt hul i forhold til WG armen så den har et lille forspænd og ikke bliver blæst op af udstødningstrykket... resten justeres på slangen til aktuatoren enten via bleeder ventil eller boost controler...

Billede
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Tak for svarene :

#4 Indlæg af Mc Mekanikeren »

Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil.. :roll:
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic.. :D

Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..?? :?
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

Re: Tak for svarene :

#5 Indlæg af Cos4x4 »

RS_Turbo skrev:Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil.. :roll:
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic.. :D

Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..?? :?


Det kan den også godt. Man kan skifte fjederen inde i den ud til en strammere, og på den måde hæve trykket. Det er bedre end at bleede...
Bruno har dem i forskelige hårdheder.
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Re : Jimmi E.

#6 Indlæg af Mc Mekanikeren »

Ahhh det var sådan et svar jeg håbede på, prøver at tage fat i bruno Hansen..
I morgen..
Tak for hjælpen til alle.. :)
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: Tak for svarene :

#7 Indlæg af 2fat2fly »

Jimmy Elkjær skrev:
RS_Turbo skrev:Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil.. :roll:
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic.. :D

Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..?? :?


Det kan den også godt. Man kan skifte fjederen inde i den ud til en strammere, og på den måde hæve trykket. Det er bedre end at bleede...
Bruno har dem i forskelige hårdheder.

Ja kan man gøre, men tænk også på hver gang den trækker i armen der går ind i turboen meget tit ! En stram fjeder, en godt varm måske rødglødene turbo så er den aksel meget nem at bøje !
Besvar