Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 maj 2006, 22:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
Hej Forum
Jeg har en rs turbo, monteret med justerbar Bruno Hansen actuator..
Men hvordan justere man den korrekt..??
(bare ved at justere på armen eller hvad)(Eller kan man justere noget inden i den)..??


Vedhæftede filer:
Bruno Hansen Actuator.jpg
Bruno Hansen Actuator.jpg [ 55.52 KiB | Vist 1023 gange ]

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2006, 10:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
RS_Turbo skrev:
Hej Forum
Jeg har en rs turbo, monteret med justerbar Bruno Hansen actuator..
Men hvordan justere man den korrekt..??
(bare ved at justere på armen eller hvad)(Eller kan man justere noget inden i den)..??

På min er selve armen bare justeret til det org tryk på ca 0,6bar, og så er trykket justeret op til 1bar på en bleed ventil,Org fra Bruno..
Det kan godt give problemer kun at justere trykket op på armen alene, så som armen bliver for kort til at kunne åbne helt = den kan ikke regulere nok ned ved mange Omd eller din fjeder bliver så stram at den ødelægger din aksel/ventil inde i turboen !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 13:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
mener man siger at når man montere den på sin plads og lader wastegate armen være lukket og de to ting være adskilt så skal hullet fra actuatoren være forskudt et halvt hul i forhold til WG armen så den har et lille forspænd og ikke bliver blæst op af udstødningstrykket... resten justeres på slangen til aktuatoren enten via bleeder ventil eller boost controler...

Billede

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2006, 20:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil.. :roll:
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic.. :D

Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..?? :?

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2006, 20:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
RS_Turbo skrev:
Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil.. :roll:
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic.. :D

Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..?? :?


Det kan den også godt. Man kan skifte fjederen inde i den ud til en strammere, og på den måde hæve trykket. Det er bedre end at bleede...
Bruno har dem i forskelige hårdheder.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re : Jimmi E.
Indlæg: 22 maj 2006, 21:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
Ahhh det var sådan et svar jeg håbede på, prøver at tage fat i bruno Hansen..
I morgen..
Tak for hjælpen til alle.. :)

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2006, 19:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Jimmy Elkjær skrev:
RS_Turbo skrev:
Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil.. :roll:
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic.. :D

Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..?? :?


Det kan den også godt. Man kan skifte fjederen inde i den ud til en strammere, og på den måde hæve trykket. Det er bedre end at bleede...
Bruno har dem i forskelige hårdheder.

Ja kan man gøre, men tænk også på hver gang den trækker i armen der går ind i turboen meget tit ! En stram fjeder, en godt varm måske rødglødene turbo så er den aksel meget nem at bøje !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team