Jeg har nogle 286ml lavohm´s dyser jeg skal montere på en bil der normalt køre med højohm´s dyser. Jeg har formodstande til at lode på. Men er der nogen som ved om de skal på + eller -
Er der ellers nogle ulemper ved at gøre det på den måde med høj og lav ohm?
/Nicolai
Hjælp til dyser
Redaktør: Moderatorer
-
Holmstrom
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 12 feb 2006, 20:16
- Geografisk sted: Østjylland - Randers
Hjælp til dyser
Nicolai Holmstrøm
1995 Punto GT
1995 Punto GT
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Re: Hjælp til dyser
Holmstrom skrev:Jeg har nogle 286ml lavohm´s dyser jeg skal montere på en bil der normalt køre med højohm´s dyser. Jeg har formodstande til at lode på. Men er der nogen som ved om de skal på + eller -
Er der ellers nogle ulemper ved at gøre det på den måde med høj og lav ohm?
/Nicolai
Ved ikke om der er nogle fordele/ulemper ved dit skift, men ved dog at det er lige meget hvor modstanden sidder hvis den sættes i serie med dysen. Det er den samlede modstand der tæller. Men da de hedder "for" modstande vil jeg da nok sætte dem "foran" dysen, altså på plus.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Det er lige meget hvor du montere modstanden, strømmen (amp.) gennem kredsløbet vil altid være den samme når de ligger i serie.
Håber min tegning er forståeligt, ellers må du lige skrive igen.
MVH
Johan O R
Håber min tegning er forståeligt, ellers må du lige skrive igen.
MVH
Johan O R
- Vedhæftede filer
-
- dysse halløj.JPG (33.13 KiB) Vist 1534 gange
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars