binzin og diesel turboer.. og kompresser

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Thommy
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa

binzin og diesel turboer.. og kompresser

#1 Indlæg af Thommy »

hvordan er det nu det er man regner det ud hvis men tager en benzin turbo og monter på en diesel motor.

om omvendt. altså hvor stor en benzin motor skal være i liter for at den passer over på en fx 4L diesel motor.... altså turboen.


og lige et sidste spørgesmål. er der nogen der ved hvor stor en motor en Roots sc-14 altså diesel
Senest rettet af Thommy 13 apr 2006, 18:03, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Bjarki
Medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#2 Indlæg af Bjarki »

Ca. dobbelt så stor turbo på en benziner som på en dieselmotor af samme størrelse.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#3 Indlæg af Havneren »

Det nytter ikke så meget at kigge på motor ccm da de i sig selv ikke siger noget. Kig i stedet på effekten. Den hænger direkte sammen med den mængde luft som turboen skal flytte og det kan du rent faktisk bruge til noget. Det næste bliver så at man kan have svært ved at vide hvor meget af turboens kapasitet er udnyttet kontra, hvor meget du vil udnytte.

V/h Chr
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#4 Indlæg af C.Sørensen »

hvis det er fordi du vil bygge turbo på din hj60er så er
her en opskrift jeg har brugt IRL på min tidliger 60er

du tager turboen fra en patrol 3.3 type 160 samt manifolden så skal du skære turbo flancen af patrol manifolden og toppen fra dit toyota forrør
ud af det laver du en flance som passer på din toyota manifold osv

min kørt med 1bars tryk intercooler og 1 omgang i pumpen og det kørte
perfekt aldrig problemer og det køre stadig
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Besvar