Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2006, 14:17 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Indlæg: 55
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
hvordan er det nu det er man regner det ud hvis men tager en benzin turbo og monter på en diesel motor.

om omvendt. altså hvor stor en benzin motor skal være i liter for at den passer over på en fx 4L diesel motor.... altså turboen.


og lige et sidste spørgesmål. er der nogen der ved hvor stor en motor en Roots sc-14 altså diesel

_________________
Thommy D.

Team Dalsgaard 4x4

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40453


Senest rettet af Thommy 13 apr 2006, 17:03, rettet i alt 2 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2006, 15:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Ca. dobbelt så stor turbo på en benziner som på en dieselmotor af samme størrelse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2006, 18:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Det nytter ikke så meget at kigge på motor ccm da de i sig selv ikke siger noget. Kig i stedet på effekten. Den hænger direkte sammen med den mængde luft som turboen skal flytte og det kan du rent faktisk bruge til noget. Det næste bliver så at man kan have svært ved at vide hvor meget af turboens kapasitet er udnyttet kontra, hvor meget du vil udnytte.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2006, 20:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hvis det er fordi du vil bygge turbo på din hj60er så er
her en opskrift jeg har brugt IRL på min tidliger 60er

du tager turboen fra en patrol 3.3 type 160 samt manifolden så skal du skære turbo flancen af patrol manifolden og toppen fra dit toyota forrør
ud af det laver du en flance som passer på din toyota manifold osv

min kørt med 1bars tryk intercooler og 1 omgang i pumpen og det kørte
perfekt aldrig problemer og det køre stadig

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team