Mercedes 2,5 diesel

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
denanden
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 apr 2006, 08:13

Mercedes 2,5 diesel

#1 Indlæg af denanden »

Går lidt og lurer på en sådan .. Men ville helst have turbo udgaven men syntes den uforholdsmæssig dyr i forhold til suge udgaven.. Så mit spørgsmål er om en ombygning til en turbomotor (evt komplet motor)er relativt nem ? Eller man kan måske skohorne en 3,0 ned i den ?
Og er noget af det lovligt ? Og kan det svare sig ?

Hilsen Denanden
Neser
Junior Medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
Kontakt:

Re: Mercedes 2,5 diesel

#2 Indlæg af Neser »

denanden skrev:Går lidt og lurer på en sådan .. Men ville helst have turbo udgaven men syntes den uforholdsmæssig dyr i forhold til suge udgaven.. Så mit spørgsmål er om en ombygning til en turbomotor (evt komplet motor)er relativt nem ? Eller man kan måske skohorne en 3,0 ned i den ?
Og er noget af det lovligt ? Og kan det svare sig ?

Hilsen Denanden


Går ud fra at det er 250D/300D i 124'er udgave du snakker om? Eller er det 201/202 du mener siden du snakker om at "skohorne" en motor i den?

Vil mene at du bare kan få fat i en anden udstødningsmanifold og en turbo. Trække div. slanger og så få justeret pumpen ind så den får nok.

Hvis du hellere vil bytte motoren ud med en turboudgave, er det vist også forholdsvis nemt, men da jeg aldrig har prøvet det, tør jeg ikke sige det med 100% sikkerhed. Tror dog kun det er turbo'en der er den store forskel.

- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
denanden
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 apr 2006, 08:13

#3 Indlæg af denanden »

Hovsa det fik jeg vist ikke med .. Det er 201eren Altså en 190 i dagligdagen...
Det jeg tænkte på om der er nogle problemer med ledningsnet slanger osv ?
Hvis du eftermonterer turbo er køling, kompression, smøring osv så optimalt..
Nogen der ved om en 3,0 kan være der ?
Og ernoget af det lovligt ?

Hilsen Den.....
Neser
Junior Medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
Kontakt:

#4 Indlæg af Neser »

denanden skrev:Hovsa det fik jeg vist ikke med .. Det er 201eren Altså en 190 i dagligdagen...
Det jeg tænkte på om der er nogle problemer med ledningsnet slanger osv ?
Hvis du eftermonterer turbo er køling, kompression, smøring osv så optimalt..
Nogen der ved om en 3,0 kan være der ?
Og ernoget af det lovligt ?

Hilsen Den.....


Tror der skal betales afgift af begge løsninger, da der jo allerede findes en 2,5TD og at 3,0'eren har vel for mange HK ifht. en alm 2,5'er

Hvis du bare smider en turbo på, er det kun olie-, indsugnings-slanger og udstødning (Manifold og forrør) der skal ændres på. Brændstofblandingen burde kunne justeres ind vha. pumpen.

Personligt ville jeg holde mig til at eftermontere turbo fremfor at klemme en 3,0'er ned i motorrummet.

- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#5 Indlæg af hYe »

Neser skrev:Brændstofblandingen burde kunne justeres ind vha. pumpen.

- Neser


Forudsat af at brændstofpumpen kan håndtere tryk....
Det er jeg ikke så sikker på...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#6 Indlæg af klyfax »

Neser skrev:Tror der skal betales afgift af begge løsninger, da der jo allerede findes en 2,5TD og at 3,0'eren har vel for mange HK ifht. en alm 2,5'er


Der skal ikke betales afgift hvis du tager en 2.5 suge og smider turbo på den. Eller hvis du smider en 2.5 TD i. Bare du ikke ændre på literne.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar