Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2006, 07:20 
Offline

Tilmeldt: 10 apr 2006, 07:13
Indlæg: 2
Går lidt og lurer på en sådan .. Men ville helst have turbo udgaven men syntes den uforholdsmæssig dyr i forhold til suge udgaven.. Så mit spørgsmål er om en ombygning til en turbomotor (evt komplet motor)er relativt nem ? Eller man kan måske skohorne en 3,0 ned i den ?
Og er noget af det lovligt ? Og kan det svare sig ?

Hilsen Denanden


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2006, 21:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 okt 2004, 19:25
Indlæg: 50
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
denanden skrev:
Går lidt og lurer på en sådan .. Men ville helst have turbo udgaven men syntes den uforholdsmæssig dyr i forhold til suge udgaven.. Så mit spørgsmål er om en ombygning til en turbomotor (evt komplet motor)er relativt nem ? Eller man kan måske skohorne en 3,0 ned i den ?
Og er noget af det lovligt ? Og kan det svare sig ?

Hilsen Denanden


Går ud fra at det er 250D/300D i 124'er udgave du snakker om? Eller er det 201/202 du mener siden du snakker om at "skohorne" en motor i den?

Vil mene at du bare kan få fat i en anden udstødningsmanifold og en turbo. Trække div. slanger og så få justeret pumpen ind så den får nok.

Hvis du hellere vil bytte motoren ud med en turboudgave, er det vist også forholdsvis nemt, men da jeg aldrig har prøvet det, tør jeg ikke sige det med 100% sikkerhed. Tror dog kun det er turbo'en der er den store forskel.

- Neser

_________________
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2006, 16:58 
Offline

Tilmeldt: 10 apr 2006, 07:13
Indlæg: 2
Hovsa det fik jeg vist ikke med .. Det er 201eren Altså en 190 i dagligdagen...
Det jeg tænkte på om der er nogle problemer med ledningsnet slanger osv ?
Hvis du eftermonterer turbo er køling, kompression, smøring osv så optimalt..
Nogen der ved om en 3,0 kan være der ?
Og ernoget af det lovligt ?

Hilsen Den.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2006, 20:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 okt 2004, 19:25
Indlæg: 50
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
denanden skrev:
Hovsa det fik jeg vist ikke med .. Det er 201eren Altså en 190 i dagligdagen...
Det jeg tænkte på om der er nogle problemer med ledningsnet slanger osv ?
Hvis du eftermonterer turbo er køling, kompression, smøring osv så optimalt..
Nogen der ved om en 3,0 kan være der ?
Og ernoget af det lovligt ?

Hilsen Den.....


Tror der skal betales afgift af begge løsninger, da der jo allerede findes en 2,5TD og at 3,0'eren har vel for mange HK ifht. en alm 2,5'er

Hvis du bare smider en turbo på, er det kun olie-, indsugnings-slanger og udstødning (Manifold og forrør) der skal ændres på. Brændstofblandingen burde kunne justeres ind vha. pumpen.

Personligt ville jeg holde mig til at eftermontere turbo fremfor at klemme en 3,0'er ned i motorrummet.

- Neser

_________________
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2006, 13:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Neser skrev:
Brændstofblandingen burde kunne justeres ind vha. pumpen.

- Neser


Forudsat af at brændstofpumpen kan håndtere tryk....
Det er jeg ikke så sikker på...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2006, 13:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Neser skrev:
Tror der skal betales afgift af begge løsninger, da der jo allerede findes en 2,5TD og at 3,0'eren har vel for mange HK ifht. en alm 2,5'er


Der skal ikke betales afgift hvis du tager en 2.5 suge og smider turbo på den. Eller hvis du smider en 2.5 TD i. Bare du ikke ændre på literne.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team