Dobbelte Webere på 2E.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
DeMolai
Junior Medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Dobbelte Webere på 2E.

#1 Indlæg af DeMolai »

Hey kan i svare om det er alt for meget for en lille 2E motor Hvis man smider to dobbelte 40mm webere med 32 mm venturier. Er der evt en måde at regne ud hvad der er passende.
(En 2E motor er en 1,3 liters 12 ventilet række fire.)
Toyota Starlet 3ET-E Mere vil have mere
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#2 Indlæg af uno »

Skal du op på de rigtig høje omdrejninger?
Har ikke nogen erfaringer men ville nok starte med mindre
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#3 Indlæg af r_uldal »

Hej. Hvis der i forvejen er skiftet venturier ned til 32mm så tror jeg de er fine nok. Men sørg for at få rullet skidtet ind efter montering og få sat tændingen efter det.

Dobb karb´s styrer!
Mvh
Ruben
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#4 Indlæg af VAG mekaniker »

Det er vist ikke helt skudt ved siden af
se evt denne

http://www.powerpage.dk/tuning_teori_7karburator.aspx
v/h Peter
Brugeravatar
DeMolai
Junior Medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#5 Indlæg af DeMolai »

Så må jeg jo se om jeg kan få lavet en manifold. jeg har også 4-2-1 banan, men skal også have fundet mig en skarp knast, er der nogle der ved hvor man kan få fat i sådan en djævel? (vil helst have en ny, ikke en slebet)
Toyota Starlet 3ET-E Mere vil have mere
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#6 Indlæg af r_uldal »

Det med en skarp knast tror jeg godt du kan vinke farvel til. Der er kun en meget lille chance for at du finder en.

Men hvorfor vil du ikke have en slebet knast ?

Nu er det jo ikke antallet af grader (skarpheden) der gør en knast vild! Det er hvor højt den løfter ventilerne og hvor længe! Det betyder at en slebet knast er fin nok da du sliber materiale væk på bagsiden af hver knast og justerer ventilerne ind efter det. Pludselig i forhold til den nye justering løfter knasterne ventilerne højere end før og dermed er der adgang for mere sovs.

Jeg ved at Westspeed har rigtig gode erfaringer med at slibe knaster på den måde og jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at få dem til at slibe en ny original knast til dig f.eks.. :wink:
Mvh
Ruben
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#7 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg monterede et par fra en alfa sud..... jeg noget aldrig at få dyset dem om..... men den kunne stadig køre 10km/L og trække 200-210 på toppen...
Billede
Brugeravatar
DeMolai
Junior Medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#8 Indlæg af DeMolai »

Hey Ruben

Så får jeg sku bo fra west speed til at slibe en, jeg har bare hørt at en slebet knast ikke kan holde pga. den ikke er hærdet mere når den er slebet.

Men det skal nu nok komme til at virke :)

Tak for hjælpen.
Toyota Starlet 3ET-E Mere vil have mere
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#9 Indlæg af r_uldal »

DeMolai skrev:Hey Ruben

Så får jeg sku bo fra west speed til at slibe en, jeg har bare hørt at en slebet knast ikke kan holde pga. den ikke er hærdet mere når den er slebet.

Men det skal nu nok komme til at virke :)

Tak for hjælpen.


Hey. Har hørt at den nye måde de sliber dem på gør at de holder ligeså godt som nyt. Fordi de kun fjerner materiale på bagsiden af knasten og altså ikke laver selve knasten om som man ellers før har gjort..

Anyway det kan da være den bliver slidt op hurtigere men det er da bare at prøve at tage en sludder med ham om det. + hvis det er den eneste mulighed for en knast så er der jo ikke så meget at rafle om 8)

Held og lykke med projektet :wink:
Mvh
Ruben
Besvar