Dobbelte Webere på 2E.
Redaktør: Moderatorer
- DeMolai
- Junior Medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
- Geografisk sted: Svendborg
- Kontakt:
Dobbelte Webere på 2E.
Hey kan i svare om det er alt for meget for en lille 2E motor Hvis man smider to dobbelte 40mm webere med 32 mm venturier. Er der evt en måde at regne ud hvad der er passende.
(En 2E motor er en 1,3 liters 12 ventilet række fire.)
(En 2E motor er en 1,3 liters 12 ventilet række fire.)
Toyota Starlet 3ET-E Mere vil have mere
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
Det er vist ikke helt skudt ved siden af
se evt denne
http://www.powerpage.dk/tuning_teori_7karburator.aspx
se evt denne
http://www.powerpage.dk/tuning_teori_7karburator.aspx
v/h Peter
- DeMolai
- Junior Medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
- Geografisk sted: Svendborg
- Kontakt:
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
Det med en skarp knast tror jeg godt du kan vinke farvel til. Der er kun en meget lille chance for at du finder en.
Men hvorfor vil du ikke have en slebet knast ?
Nu er det jo ikke antallet af grader (skarpheden) der gør en knast vild! Det er hvor højt den løfter ventilerne og hvor længe! Det betyder at en slebet knast er fin nok da du sliber materiale væk på bagsiden af hver knast og justerer ventilerne ind efter det. Pludselig i forhold til den nye justering løfter knasterne ventilerne højere end før og dermed er der adgang for mere sovs.
Jeg ved at Westspeed har rigtig gode erfaringer med at slibe knaster på den måde og jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at få dem til at slibe en ny original knast til dig f.eks..
Men hvorfor vil du ikke have en slebet knast ?
Nu er det jo ikke antallet af grader (skarpheden) der gør en knast vild! Det er hvor højt den løfter ventilerne og hvor længe! Det betyder at en slebet knast er fin nok da du sliber materiale væk på bagsiden af hver knast og justerer ventilerne ind efter det. Pludselig i forhold til den nye justering løfter knasterne ventilerne højere end før og dermed er der adgang for mere sovs.
Jeg ved at Westspeed har rigtig gode erfaringer med at slibe knaster på den måde og jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at få dem til at slibe en ny original knast til dig f.eks..
Mvh
Ruben
Ruben
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
- DeMolai
- Junior Medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
- Geografisk sted: Svendborg
- Kontakt:
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
DeMolai skrev:Hey Ruben
Så får jeg sku bo fra west speed til at slibe en, jeg har bare hørt at en slebet knast ikke kan holde pga. den ikke er hærdet mere når den er slebet.
Men det skal nu nok komme til at virke![]()
Tak for hjælpen.
Hey. Har hørt at den nye måde de sliber dem på gør at de holder ligeså godt som nyt. Fordi de kun fjerner materiale på bagsiden af knasten og altså ikke laver selve knasten om som man ellers før har gjort..
Anyway det kan da være den bliver slidt op hurtigere men det er da bare at prøve at tage en sludder med ham om det. + hvis det er den eneste mulighed for en knast så er der jo ikke så meget at rafle om
Held og lykke med projektet
Mvh
Ruben
Ruben
